فوت سالانه 2900 ایرانی به دلیل مخاطرات طبیعی

علی اردلان در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت با  اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه‌خیز است و سیل‌، خشکسالی بسیاری از مردم را سالانه درگیر می‌سازد، اظهار داشت: به طور متوسط در کشور سالانه 2900 نفر در اثر مخاطرات جان خود را از دست داده و یک میلیون و نیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت برنامه ملی پاسخ به حوادث و بلایا را داریم گفت:‌در روستای چنار با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب با تانکر صورت می‌گیرد تا مردم دچار مشکل آب آشامیدنی نشوند همچنین مسئولان بهداشتی به طور منظم آب آشامیدنی را پالایش می‌کنند.

مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت ادامه داد: تیم‌های وزارت بهداشت ارائه خدمات سلامت روان و غربالگری نیاز به مداخله در این زمینه را مدنظر قرار داده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه چرا در چنین حوادثی باید برخی جان خود را از دست دهند، گفت: بر اساس آخرین برآوردها آمادگی خانوارهای ایرانی 9.3 از 100 است و باید اقدامات آموزشی در این زمینه صورت گیرد که وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر برنامه‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

اردلان گفت:‌در سال 95، 10 هزار خانوار توسط بهورزها و رابطین هلال‌احمر آموزش مقابله با بلایا را فرا گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که در سیل اخیر برخی از مردم نسبت به هشدارها کم توجهی داشتند ولی باید عنوان کرد در منطقه چنار و عجب‌شیر منزل برخی در حریم رودخانه بود و علاوه بر توجه مردم دستگاه‌های نظارتی نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه آذرشهر اگر محل دسترسی به روستا از حریم رودخانه تعریف نمی‌شد تعداد جانباختگان کمتر می‌شد لذا توجه به این مسائل جهت مقابله با حوادث ضرورت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید