اورژانس تهران با کمبود جدی آمبولانس روبه رو است

    کد خبر :92953

فراهانی براساس توسعه طرح پزشک فراگیر که در قانون پنجم توسعه آمده است، اورژانس باید به آمبولانس های امدادی مجهز شد. براین اساس در حال حاضر تهران با کمبود 240 دستگاه آمبولانس اورژانس روبرو است تا به استانداردهای تعیین شده در قانون چهارم و پنجم توسعه برسد.

اسماعیل فراهانی اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس استانداردهای پزشکی کشورمان هر پایگاه امداد زمینی درون شهری باید حداقل دو دستگاه آمبولانس داشته باشد تا بتوان استاندردهای امداد درون شهری را رعایت شده دانست.

معاون عملیات اورژانس تهران،در پاسخ به برخی انتقادات از عدم اعزام آمبولانس در پی تماس شهروندان با سامانه 115، تاکید کرد: روزانه چند هزار تماس با سامانه اورژانس گرفته می شود. تعداد آمبولانس های این مرکز نیز مشخص است. پاسخ دهندگان به تماس های شهروندان براساس الگوریتم ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، تماس ها را دسته بندی براساس اولویت تکنسین ها را اعزام می کنند.

فراهانی افزود: براساس نوع حادثه ممکن است موتور لانس، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و در جاده های منتهی به استان بالگرد اعزام شود. همچنین ممکن است براساس نوع حادثه وسیله های امدادی ترکیبی اعزام شوند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید