از جشن انیمیشن چه خبر؟

    کد خبر :92833

دبیر نهمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران با اشاره به اینکه در این مراسم ۲ بزرگداشت و گرامیداشت برگزار می شود، تاکید کرد مهلت ارسال آثار تا ۱۱ شهریور ماه تمدید شد.

محمدعلی صفورا دبیر نهمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران با اشاره اینکه ۱۶ شهریور ماه این جشن برگزار می شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده تاریخ مورد نظر ما ۱۶ شهریور ماه است که امیدواریم بتوانیم بدون تغییر زمان نهمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این مراسم قراراست یادبود و گرامیداشت زنده یاد وحید نصیریان و بزرگداشت مهین جواهریان نیز برگزار شود که از جمله مهمترین بخش های جشن به شمار می رود.

دبیر نهمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران توضیح داد: پیش از این اعلام شده بود که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشن انیمیشن، هشتم شهریور ماه است که این زمان تا یازدهم شهریور ماه تمدید شد.

وی درباره دیگر جزئیات جشن بیان کرد: در نهمین جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران هفت جایزه در بخش فیلم های کوتاه انیمیشن و یک جایزه نیز به آثار بلند انیمیشن اهدا می شود. همچنین پنج فیلم کوتاه توسط هیات انتخاب معرفی و به آکادمی جشن خانه سینما معرفی می شود تا در جشن اصلی داوری شوند.

عضو شورای تخصصی انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: انیمیشن های بلند سینمایی اکران شده در سینما در جشن اصلی خانه سینما و انیمیشن های سینمایی اکران نشده در جشن مستقل انیمیشن سینمای ایران داوری می شود.

صفورا در پایان گفت: تندیس نهمین جشن مستقل انیمیشن به صورت یک ایده گروهی توسط هیات مدیره «آسیفا» طراحی شده است و به زودی ساخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید