۱۰ قرارداد جدید نفتی تا پایان سال امضا می شود

    کد خبر :92793

وزیر نفت از امضای ۱۰ قرارداد نفتی تا پایان سال خبر داد و گفت: طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی، میدان مشترک آذر، میدان های سهراب، آب تیمور، منصوری و آزادگان در اولویت قرار دارند.

به گزارش تسنیم، «بیژن زنگنه» در خبر رادیو در خصوص امضای قراردادهای جدید نفتی گفت: امضای قراردادهای جدید نفتی تا پایان سال جاری در برنامه قرار دارد.

وی افزود: این یک مجموعه است و نمی توان تعداد دقیقی عنوان کرد اما براساس مذاکرات جدی انجام شده با طرفین قراردادها، پیش بینی می‌شود که حدود 10 قرارداد امضا شود.

وزیر نفت با بیان اینکه “امضای قراردادهای جدید نفتی اولویت بندی شده اند”، گفت: همه مذاکرات به خوبی پیش می روند و هیچ مذاکره ای مانع مذاکرات دیگری نیست.

زنگنه در پاسخ به اینکه “مهمترین قرارداد پس از امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی چه خواهد بود”، گفت: طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی، میدان مشترک آذر، میدان های سهراب، آب تیمور، منصوری و آزادگان در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: البته طرح توسعه میدان آزادگان به دلیل پیچیدگی‌های فنی که دارد زمانبر است.

زنگنه با بیان اینکه “با توجه به امضای نخستین قرارداد نفتی پس از برجام در تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای نفتی پیشرفت بسیار خوبی صورت گرفته است”، گفت: متن اصلی و پیوست همه قراردادها نهایی شده است و بحث‌های فنی هر میدان در جای خود یکتاست و نمی توان مذاکراتی که برای یک میدان انجام می‌شود در میدان دیگری نیز اعمال شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ابتدا باید بحث فنی هر میدان انجام شود تا بتوان میزان، نحوه و مراحل سرمایه گذاری را مشخص کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید