آیفکس با سبزپوشی هفته را به پایان رساند

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۱۶

شاخص کل فرابورس ایران امروز 13 اردیبهشت‌ماه با بیش از 3 واحد رشد در ارتفاع 936 واحدی معاملات هفته را به پایان رساند در حالی که همچنان سبزپوش مانده است.

به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان مبادلات امروز نمادهای «مارون» و «بمپنا» در عملکرد مثبت آیفکس اثرگذار بودند؛ با این حال نمادهای «شاوان» و «ذوب» مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند.

در آخرین روز این هفته معاملاتی، شاهد جابه‌جایی بیش از 338 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 258 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران بودیم که این حجم از معاملات در بیش از 38 هزار نوبت دادوستدی صورت گرفت.

در این میان بیش از 162 میلیون سهم به ارزش افزون بر 547 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی نیز به ترتیب به نماد «ذوب» که پربیننده‌ترین نماد امروز بود و نماد «اپرداز» که 4.7 درصد افزایش قیمت داشت، تعلق گرفت. در همین حال نماد «حریل» متعلق به شرکت ریل پرداز سیر با نقل‌وانتقال بیش از 24 میلیون سهم به ارزش افزون بر 48 میلیارد ریال، رتبه دوم را از نظر بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی کسب کرد.

امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه 95 به بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تسه‌ها دست یافت و تسه شهریور94 با 727 هزار ریال یعنی بیشترین قیمت در روز جاری خریدوفروش شد. کم‌ترین قیمت نیز در این میان به نماد تسه9402 با 632 هزار ریال اختصاص داشت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نزدیک به 436 هزار ورقه دست‌به‌دست شد که ارزشی بالغ بر 413 میلیارد ریال را رقم زد و اسناد خزانه مرحله نهم با جابه‌جایی بیش از 125 هزار ورقه به ارزش بیش از 116 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آورد.

همچنین جابه‌جایی بیش از 173 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 225 میلیارد ریال نتیجه دادوستدهای صورت‌گرفته در تابلو ب بازار پایه بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید