پروژه مسکن مهر هسا شروع نشده متوقف شد/برخی واحدها ساکن دارد ولی آب و گاز ندارد

    کد خبر :92621

با وجود وعده چند روز پیش معاون وزیر راه و شهرسازی برای کمک به “هسا” جهت ساخت و تکمیل ۵۰ هزار واحد مسکن مهر، اما بازدیدهای میدانی از این پروژه در شهر پرند نشان می‌دهد وزارت راه عزمی برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها ندارد.

به گزارش تسنیم، 30 مردادماه امسال و در ساعاتی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در حال گرفتن عکس یادگاری با معاونان و مدیران وزارتخانه متبوعش مقابل ساختمان دادمان بود، معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید ایران در یکی از معدود نشست‌های خبری خود حاضر شد. محسن نریمان در این نشست با اعلام این‌که آورده متقاضیان مسکن مهر علی‌الحساب است به نوعی آب پاکی را روی دست متقاضیان این طرح ریخت تا بابت اعلام قیمت نهایی و آورده خود چندان مطمئن نباشند.

پروژه‌های در حصار مانده هسا نیز یکی دیگر از مسائلی بود که خبرنگار تسنیم جدیدترین وضعیت آنرا از معاون وزیر راه و شهرسازی جویا شد. نریمان در این‌باره گفت: شرکت هسا با سایر پیمانکاران فرقی ندارد و طبق قانون برای حل مشکل آنها در پروژه‌های مسکن مهر به آنها فرصت دادیم. در این رابطه خیلی کمک کردیم تا 50 هزار واحد در دست ساخت این شرکت تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در بعضی جاها از جمله هشتگرد و پرند پروژه‌های مسکن مهر هسا دچار مشکل است افزود: به هسا کمک می‌کنیم تا پروژه‌ها را تمام کند اما چنانچه این شرکت نتواند به تعهدات خود عمل کند به نفع متقاضیان وارد عمل می‌شویم و طبق قانون برخورد می‌کنیم. اولتیماتوم آخر را به هسا داده‌ایم که در صورت عدم پایبندی به تعهدات طبق قانون پروژه را با اعمال جریمه از آنها می‌گیریم و آن را تحویل پیمانکار دیگری می‌دهیم.

نریمان با اشاره به اینکه مشکل حدود 2 هزار واحد مسکن مهر هسای پرند با واگذاری به یک پیمانکار دیگر در حال حل شدن است، یادآور شد: مهم‌ترین مشکل هسا در این پروژه‌ها این است که آنها ساخت واحدها را به پیمانکارهای دست دوم واگذار کرده‌اند که تا 2 ماه آینده فرصت دارند مشکلات واحدهای مسکن مهر را برطرف کنند.

به گزارش تسنیم، از شواهد این‌گونه به نظر می‌رسد که قرار نیست هیچ اتفاق امیدوارکننده‌ای با تداوم حضور هسا در پرژه‌های مسکن مهر روی دهد. بر اساس مشاهدات پنج‌شنبه گذشته خبرنگار تسنیم، پروژه‌های مسکن مهر هسا در شهر پرند به طور کاملا متوقف شده و خبری از تکمیل واحدهای نیمه‌تمام این پروژه نیست.

یکی از مصائب پروژه‌های هسا نداشتن انشعابات آب، گاز و… است، مسئله‌ای که تا امروز دستگاه‌های خدمات‌رسان نتوانسته‌اند آنرا حل کنند. با این وجود تعدادی از متقاضیان مسکن مهر از سرناچاری در این واحدها مستقر شده‌اند. یکی از پیمانکاران دست دوم این پروژه به خبرنگار تسنیم گفت: به دلیل نبود منابع مالی کار ساخت و ساز واحدها تعطیل شده است.برخی واحدها ساکن دارد، ولی آب و گاز ندارد!

محوطه‌سازی واحدها، انشعابات آب و گاز و… پروژه‌های هسا از جمله مواردی است که در 10 سال اخیر اقدامی در رابطه با آنها صورت نگرفته است. نکته قابل تامل دیگر این‌که به طور معمول پنج‌شنبه‌ها متقاضیان می‌توانستند از پروژه‌ها بازدید کنند که حدود یکماه است اجازه ورود هیچ کسی به پروژه‌های نیمه تمام هسا در شهر جدید پرند را نمی‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید