توضیحات مدیر واحد موبایل سامسونگ در مورد باتری کوچک‌تر گلکسی نوت 8

    کد خبر :92546

دی‌جی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ، اطمینان می‌دهد که باتری گلکسی نوت ۸ کاملا ایمن است و مشکلی به وجود نخواهد آورد.

اگرچه گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ به‌عنوان محصولی برای افزایش بهره‌وری معرفی شده است، اما به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران نسبت به عملکرد باتری این فبلت دچار تردید هستند. اگر قدرتمندترین و کاربردی‌ترین گوشی‌ هوشمند جهان نتواند عمر باتری مناسبی به کاربران ارائه دهد، مسلما قدرت و امکانات موجود روی آن بی‌فایده به نظر خواهد رسید. این شرایط در مورد جدیدترین فبلت پرچم‌دار سامسونگ نیز مطرح شده و اکنون دی‌جی کو، مدیر واحد موبایل سامسونگ، سعی کرده است در یک رویداد مطبوعاتی، توضیحاتی در مورد باتری گلکسی نوت ۸ ارائه دهد.

با توجه به مشکلاتی که برای گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ ایجاد شد، جای تعجب نیست که این شرکت تصمیم به کاهش ظرفیت باتری گلکسی نوت ۸ گرفته است. گلکسی نوت ۷ از یک باتری با ظرفت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و این در حالی است که باتری گلکسی نوت ۸ ظرفیتی معادل ۳۳۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت دارد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس با آنکه بدنه‌ای کوچک‌تر از گلکسی نوت ۸ دارد؛ اما از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و همین موضوع باعث تعجب بسیاری از کاربران شده است.

پاسخ دی‌جی کو به اینکه چرا سامسونگ ابعاد باتری گلکسی نوت ۸ را کاهش داده این است: «چون ما می‌توانیم.» وی به این مورد اشاره کرده است که گلکسی نوت ۸ به پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ یا اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز شده که هر دوی این تراشه‌ها با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند و به همین جهت مصرف انرژی آن‌ها بسیار بهینه است. وی همچنین اعلام کرده است که شرکت متبوعش اکنون به کاربران اطمینان کامل می‌دهد که باتری به‌کاررفته در گلکسی نوت ۸ امن خواهد بود و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

کو به این مورد اشاره نکرد که سامسونگ چگونه با کاهش دادن ظرفیت باتری نوت ۸، دوربین دوگانه‌ی این محصول را در بدنه آن به‌خوبی جای داده است. البته این مورد به‌زودی و با کالبدشکافی‌ گلکسی نوت ۸ مشخص خواهد شد. کو در پاسخ به منتقدان در مورد فرم ظاهری گلکسی نوت ۸، می‌گوید سامسونگ به دنبال اختراع کردن چیزی نیست که قبلا اختراع شده است. نوت ۸ نسخه‌ای تکامل‌یافته از مدل‌های قبلی محصولات سری گلکسی نوت است که روح این سری از محصولات سامسونگ را در خود دارد.

در هر حال آنچه بیان شد، در واقع مشکل اصلی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ نیست. مسلما قیمت تعیین‌شده برای این فبلت، یکی از‌ مهم‌ترین نکات منفی در مورد آن است. سامسونگ و اپراتورهای موبایل سعی دارند نهایت تلاش خود را برای ارائه‌‌ی تخفیف به مشتریان علاقه‌مند به خرید گلکسی نوت ۸ انجام دهند؛ اما در نهایت باز هم این فبلت برای اکثر کاربران یک محصول بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت تا به این لحظه و حداقل تا قبل از عرضه‌ی آيفون ۸، فبلت گلکسی نوت ۸ گران‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند غیر لوکس بازار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید