تولید محصولات پتروشیمی امسال 7 میلیون تن افزایش خواهد یافت

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۰۷

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال حدود هفت میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی افزایش خواهد داشت، حدود 50 تا 60 درصد از این رقم افزایش تولید از محل واحدهای موجود که تکمیل ظرفیت داشته اند تامین خواهد شد و بقیه از محل پروژه های جدید تحقق می یابد.به نقل از وزارت نفت، علی محمد بساق زاده با بیان این که پتروشیمی های واقع در مسیرخط لوله اتلین غرب از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته محصولات بیشتری را تولید کرده اند، گفت: با توجه به افزایش خوراک این مجتمع ها، پیش بینی می شود امسال مشارکت بیشتر این پتروشیمی ها در روند افزایش تولید را شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال 96 با وجود طرح های جدیدی که درسال گذشته وارد مدار تولید شده، افزایش خواهد داشت.
بساق زاده گفت: سال گذشته بیش از 50 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شد و بر اساس آمارهای موجود و مقایسه با سال 94 می توان گفت که در بخش تولید هشت درصد، بخش فروش صادارتی براساس وزن (تناژ) 15 تا 17 درصد و در بخش تولید مصرف داخلی هشت تا 10 درصد افزایش داشتیم.
این مقام مسئول افزود: انتظار می رود تا پایان سال 96 در مجموع هفت طرح جدید درصنعت پتروشیمی به بهره برداری برسد.
ظرفیت فعلی تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود 62 میلیون تن است که تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 120 میلیون تن افزایش خواهد یافت .
تحقق هدف مزبور نیازمند 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید