سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد کشور می‌شود

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۰۱

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز جمعه در کشور و نیمه شرقی فعال خواهد بود، گفت: با وجود فعالیت این سامانه، سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت روز پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه  روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در برخی نواحی غرب، شمال غرب، البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از مرکز، شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و موجب بروز ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی موجب کاهش هشت‌درجه‌ای دما در برخی استانها شده است، تصریح کرد:‌ شدت بارشها در استانهای کردستان، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، شمال قزوین، شمال سمنان و خراسان شمالی بیشتر خواهد بود و استان تهران نیز از رگبار باران مستثنی نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا نیز نیمه شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و دامنه‌های زاگرس تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند و بارشهای باران و رعد و برق در خراسان شمالی، رضوی، دامنه‌های البرز،‌ قزوین، البرز، تهران و سمنان به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه  تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه در مناطقی از شرق کشور به فعالیت ادامه خواهد داد و بارشهای باران و رگبار در نیمه شرقی به‌وقوع می‌پیوندد.

وی  اظهار کرد: از اواخر وقت فردا پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد و این موج بارشی نیز مناطقی از جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید باعث بروز رگبار، رعد و برق، باران و وزش باد شدید خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور و سپس از عصر جمعه دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و بخشهایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در عصر روز جمعه بخشهایی از زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: شدت بارشها و آبگرفتگی در استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خواهد بود.

وی افزود: عصر روز جمعه بارشهای پراکنده باران و رگبار در استانهای تهران، البرز، قزوین، همدان و مرکزی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی جدید تا روز دوشنبه در کشور فعال خواهد بود و بارشهای بسیار مناسبی در نیمه غربی و بخشهایی از مرکز پدید خواهد آمد.

نقشینه با ابراز اینکه ارومیه با هشت درجه بالای صفر خنک‌ترین و اهواز با 39 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور هستند، گفت: دمای هوای تهران امروز به 28 درجه بالای صفر رسید و برای پایتخت نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در ساعت‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اعلام کرد: در  سه روز آینده غرب خلیج فارس نیز مواج خواهد بود که روز جمعه مواج شدن خلیج فارس تشدید خواهد شد و مردم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید