منصوری آرانی:

شرط قطعنامه 2231 بسته شدن پرونده نظامی ایران بود/نمی توان قطعنامه را نقض کرد

    کد خبر :92296

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم با بیان اینکه پیش شرط تصویب قطعنامه 2231 در شوری امنیت بسته شدن پرونده نظامی ایران بود، گفت: آمانو بصورت کتبی و در جلسه ای با نمایندگان دوره نهم مجلس اعلام کرد که موضوع پرونده نظامی هسته ای ایران برای همیشه بسته شده است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت وگو با ایرنا، درباره سفر اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل به آژانس انرژی اتمی و دیدار با آمانو افزود: بدون شک همکاری های ایران با آژانس در سطحی گسترده و اطمینان بخش بوده و بسته شدن پرونده PMD نشان دهنده این بود که بطور کامل همکاری های لازم در چارچوب های مورد نظر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: خارجی ها نمی توانند برای امنیت ما و سایر موضوعاتی که به امنیت کشورمان بر می گردد تصمیم گیری کنند و ما چنین اجازه ای نمی دهیم و خط قرمزهای ما به طور مسلم پر رنگ تر از قبل از برجام شده و اگر قرار باشد که در زمینه موضوعات امنیتی، نظامی و دفاعی مطالبی گفته شود ما هم می توانیم درباره آمریکا و خیلی کشورهای دیگر مطالبی را بیان کنیم.
این نماینده مردم کاشان در مجلس نهم خاطر نشان کرد: بطور مسلم پرونده ما در آژانس درباره بحث های نظامی بسته شده و قرار نیست که با اینگونه موضوعات به امنیت کشور خدشه کشور وارد شود و قبلا نیز دیده شده که آمریکایی ها از این دریچه برای فشار به کشورهای دیگر وارد شدند و امنیت و سیستم نظامی آنها را مختل کرند.
وی تصریح کرد: امنیت، دفاع و موضوعات دفاعی با هیچ موضوعی قابل مذاکره و معامله نیست و موضعی داخلی است. فکر می کنم که بیان اینگونه مطالب صرفا برای ایجاد جنگ روانی است ولی بحث PMD و پرونده نظامی ایران کاملا شفاف بوده و در آژانس بسته شده است و آمانو به صراحت اعلام کرده که ایران از فناوری هسته ای در موضوعات نظامی استفاده نمی کند، بنابراین این سخنان آمانو معتبر است و هرگونه مطلب دیگری صرفا یک بازی سیاسی خطرناک است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطر نشان کرد: اساسا پیش شرط صدور قطعنامه 2231 بسته شدن پرونده PMD بود یعنی برای اینکه قطعنامه 2231 در سازمان ملل به تصویب برسد در ابتدا باید آژانس پرونده ایران را می بست و بعد از آن قطعنامه 2231 به تصویب می رسید، لذا این قطعنامه پس از اجرای شرط و اعلام صریح شفاهی، کتبی و رسمی آژانس درباره اینکه ایران به هیچ وجه در زمینه هسته ای از چارچوب های متعارف خارج نشده و هیچ ارتباطی بین موضوعات هسته ای و سلاح نظامی در ایران وجود ندارد، بود صادر و این پرونده برای همیشه بسته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید