اقدامات هلال احمر برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج ایرانی

    کد خبر :92280

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: به دلیل افزایش بی سابقه گرما و احتمال گرمازدگی زائرین و بر اساس پیشنهاد کمیته سلامت از مه پاش های بزرگ صنعتی دست ساز مهندسین داخلی در محوطه این بیمارستان ها جهت خنک کردن محیط استفاده می کنیم.

کولیوند افزود: این کار دو فایده عمده خواهد داشت، نخست رفاه حال زائرین و مراجعین به مراکز درمانی منا و عرفات و دوم بهبود شرایط محیطی طبابت برای کادر درمانی است.

مدیر عملیات پزشکی حج همچنین از افزایش کولرهای گازی در این بیمارستان های صحرایی خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی به کولرهای موجود اضافه کرده ایم تا ضریب اطمینان بیشتری در ارائه خدمات درمانی در هنگام گرمای هوا داشته باشیم.

کولیوند همچنین از راه اندازی جداگانه مراکز درمانی در مشاعر خبر داد و گفت: در حج امسال این مراکز را جداگانه و بدون جمع آوری هر کدام انجام راه اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: همه ساله بعد از انجام اعمال در سرزمین عرفات، تجهیزات این مرکز جمع آوری و قبل از ورود زائرین به منا انتقال داده می شد، اما بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری، درمانگاه های عرفات و منا جداگانه راه اندازی می گردد و نیازی به جمع آوری یکی و راه اندازی دیگری نخواهد بود.

کولیوند در خصوص لزوم این اقدام، گفت: با انجام این کار علاوه بر افزایش عمر مفید تجهیزات گرانقیمت پزشکی به علت بازو بسته نکردن و جابجایی فوری ، تاکیدات رییس محترم جمعیت هلال احمر مبنی بر ارائه بهترین و ایده آل ترین شکل خدمات درمانی به ضیوف الرحمن ، همچنین سرعت عمل در ارائه خدمت به زائر فراهم می گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید