رییس ستاد انتخاباتی قالیباف: فعلا تصمیم بر این است قالیباف و رییسی هر دو در صحنه بمانند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۴۹
رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: ممکن است این نظر درست نباشد که کاندیداها به نفع هم کنار بروند چراکه باید با توجه به فضا تصمیم‌گیری کرد، هر کدام از کاندیداها حوزه رای جداگانه‌ای دارند و ما به هر دوی آنها نیاز داریم و فعلا تصمیم بر این است هر دو در صحنه باشند، زیرا این موضوع به نفع جریان انقلاب است.
رییس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف امروز با حضور در مسجد دانشگاه تهران ضمن سخنرانی برای دانشجویان این دانشگاه به گفت‌وگو با آنان پرداخت.
محمد دهقان با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورمان گفت: انتخابات برای این است که اگر مردم خواستند تغییری ایجاد کنند، بستری فراهم شود تا مردم تحول مدنظر خود را رقم بزنند. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که در منطقه پرچم انتخابات را بلند کرده و بدین ترتیب دهان آنهایی که می‌خواهند ما را به نبود دموکراسی متهم کنند بسته است.

وی خاطرنشان کرد: در ایران در ایام پیش از برگزاری انتخابات عده‌ای نتایج را حدس و فضا را تحلیل می‌کنند اما تا اعلام نتایج نهایی وضعیت انتخابات مشخص نیست.

دهقان با طرح این سؤال که چرا امروز به دنبال ایجاد تغییر هستیم، گفت: جریان فعلی حاکم بر کشور حدود 30 سال قدرت را به دست داشته، 8 سال دولت آقای موسوی، 8 سال دولت سازندگی و 8 سال نیز دولت اصلاحات بر سر کار بوده است. البته پس از یک دوره کامل 8 ساله باز هم ادامه همین جریان به مدت 4 سال قدرت را به دست گرفت؛ افرادی مانند آقایان نعمت‌زاده، ترکان، جهانگیری و آخوندی همواره در صحنه بودند و قدرت را در دست داشته‌اند.

وی به نخستین مناظره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: من در مناظرات تعجب کردم دوستی ابراز مظلومیت می‌کرد. زیرا باید گفت شما 30 سال قدرت را در دست داشتی و البته در این مدت زحمات و خدماتی هم داشته‌اید اما کشور درگیر نابهنجاری‌هایی نیز شد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف همچنین گفت: یکی از این آسیب‌های بزرگ این بوده که دولت از حالت مردمی خارج شد، وقتی امروز وزیر چند صد میلیاردی داریم دیگر نمی‌توان انتظار داشت آن وزیر مردمی باشد، وقتی همان وزیر در ویلای 5 هزار متری زندگی می‌کند نمی‌تواند از وی انتظار مردمی بودن داشت.

دهقان با طرح این سؤال که چرا فردی با دارا بودن ده‌ها شرکت به دنبال وزیر شدن هم می‌رود، گفت: این دوستان خواسته یا ناخواسته از جایگاه مردمی دور شده‌اند. وزیری که در خانه شاهانه می‌نشیند و صدها میلیارد تومان سرمایه دارد و جمع شرکت‌هایش به ده‌ها شرکت می‌رسد در نهایت از رانت‌ها برای شرکت‌های خود استفاده خواهد کرد،‌ در چنین شرایطی دیگر نمی‌توان این وزیر را مردمی دانست.

دهقان با انتقاد از وزرایی که مدت زمان طولانی برای فعالیت‌های اقتصادی اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: در چنین شرایطی که وزیر برای شرکت‌های خود در تلاش است میلیون‌ها جوان تحصیلکرده بیکارند، افراد زیادی در فقر به سر می‌برند. برخی گرفتار اعتیاد شده‌اند و برخی دیگر نیز به دلایل مشکلات فرهنگی زندگی سختی دارند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه در 4 سال گذشته رکود بی‌سابقه‌ای در کشور داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در طول این 4 سال تمامی مسائل متوجه مذاکرات شد و حتی آب خوردن مردم را نیز به مذاکرات گره زدند. در حالی که ما بایستی ضمن پرداختن به مذاکرات فعالیت‌های کشور را نیز دنبال می‌کردیم تا کشور معطل مذاکرات باقی نماند.

وی افزود: شرایط امروز نشان می‌دهد کشور نیازمند تغییر و تحول است زیرا ضرباتی که امروز مردم می‌خورند دیگر قابل تحمل نیست. امروز 6 نفر کاندیدای انتخابات هستند. اما ضمن احترام به تمامی کاندیداها باید اعلام کنم آن کسی که نشان داده اهل کار و مدیریت جهادی است، هوش و ذکاوت لازم را دارد و سال‌ها در پست‌هایی فعالیت کرده که کارنامه درخشانی در آنها دارد، آقای قالیباف است. ایشان سال‌ها در دوران جنگ در عرصه‌های مختلف فعالیت کرده و ضمن حضور در نیروی انتظامی شهردار نیز بوده است. آقای قالیباف در هر جا حضور داشته تحول ایجاد کرده است.

رییس ستاد انتخاباتی قالیباف تصریح کرد با تاکید مجدد بر اینکه کشور به مدیران اجرایی، جوان و پرتوان نیاز دارد، گفت: کشور افرادی را می‌خواهد که با ساعت کار کنند و برنامه‌های مدونی برای اجرا در دست داشته باشند. از مجموع بررسی‌ها به این نتیجه می‌رسیم که امروز آقای قالیباف می‌تواند تحول لازم را در کشور ایجاد کند.

دهقان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد قالیباف پس از اخذ رای ملت راه طی شده توسط رؤسای جمهور دیگر را نرود، گفت: آقای قالیباف کارنامه دارد، وی برخلاف برخی وزرا که ده‌ها و صدها شرکت دارند هیچ کار اقتصادی نکرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف ادامه داد: کسی از حقوق وزارت ثروتمند نمی‌شود بلکه از رانت‌ها استفاده می‌کنند و با مکیدن خون مردم به ثروت‌های افسانه‌ای می‌رسند.

دهقان با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره کاندیداهای انتخابات گفت:‌ اگر دوستان نقطه ضعفی از آقای قالیباف داشند اعلام می‌کردند، هر چند زمانی هم که نقطه ضعفی ندارند باز دروغ به ایشان می‌بندند اما قطعا اگر تاکنون چیزی داشتند افشا می‌کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح مربوط به اموال مسئولان ، خاطرنشان کرد: من سال‌ها پیگیر این طرح بودم که در نهایت طرح به مجمع رفت و در آنجا ذبح شد اما در کل این طرح یک قدم به جلو بود. حال با توجه به این طرح می‌خواهم بگویم اگر اجازه می‌دادند این طرح به طور کامل اجرایی شود بسیاری از مباحث امروز برای مردم مشخص می‌شد. در بحث حقوق‌های نجومی نیز تاکید کردیم که باید حقوق‌ها اعلام شود زیرا مگر مقامات نوکر مردم نیستند پس مردم هم باید بدانند که مسئولان چقدر حقوق می‌گیرند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری اظهار کرد: هماهنگی کامل بین نیروهای انقلاب وجود دارد،‌ البته ممکن است این نظر درست نباشد که کاندیداها به نفع هم کنار بروند باید با توجه به فضا تصمیم‌گیری کرد. هر کدام از کاندیداها حوزه رای جداگانه‌ای دارند و ما به هر دوی آنها نیاز داریم و فعلا تصمیم بر این است هر دو در صحنه باشند. زیرا این موضوع به نفع جریان انقلاب است.

دهقان در پاسخ به سؤال دیگری که به وعده‌ قالیباف پیرامون ایجاد 5 میلیون شغل اختصاص داشت،‌ گفت: آقای قالیباف مجموعه‌ای از متخصصان جوان را دور خود جمع کرده و تحقیقات لازم را در این زمینه انجام داده است. سال گذشته بانک‌ها 530 هزار میلیارد وام دادند. حال اگر شما این پول را به سمت اشتغال بفرستید قطعا ضمن اثرگذاری در این حوزه شامل تحول جدی خواهیم بود. 10 هزار میلیارد وام صندوق فرهنگیان به 31 نفر می‌دهند و آن 530 هزار میلیارد تومان را نیز همان 4 درصدی‌ها اخذ می‌کنند. اما اگر این پول به تولید و اشتغال تزریق می‌شد شغل‌های زیادی ایجاد می‌کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت ایجاد بیش از 5 میلیون شغل در کشور وجود دارد، البته مجلس نیز تصویب کرده طبق قانون باید 5 میلیون و 200 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف به وعده حسن روحانی برای ایجاد شغل اشاره و افزود: اگر آقای روحانی هم وعده ایجاد شغل داد دروغ نگفت اما از داخل خانه که نمی‌توان شغل ایجاد کرد. باید مدیرانی داشت که به جای خوابیدن در جلسات برای کشور و مردم تلاش کنند.

دهقان درباره تیم فرهنگی محمدباقر قالیباف که مورد سؤال یکی از دانشجویان بود، گفت: آقای قالیباف ضمن اینکه انسان پایبند با آموزه‌های انقلابی و اسلامی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری است اما آدمی با فکر باز است و برای حوزه فرهنگ برنامه‌های مناسب و جدی دارد.

وی همچنین درباره انتقاد یکی از دانشجویان پیرامون عملکرد فرهنگسراها گفت:‌ فرهنگسراها رقیب مساجد نیستند و هر کدام به مباحث خود می‌پردازند. آقای قالیباف بیشترین حمایت را از مساجد انجام می‌دهد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در پاسخ به سؤال دیگری که به منابع مالی دولت برای تحقق وعده‌ها اختصاص داشت، گفت: مجلس بحث حذف یارانه ثروتمندان را تصویب کرده اما دولت آن را اجرایی نمی‌کند و همین اجرایی کردن موضوع به دولت کمک خواهد کرد. البته تامین منابع فقط با جیب دولت نیست و بایستی زمینه برای سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود. هر چند ما سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشور داریم که اگر بین آنها با نخبگان پیوندی برقرار شودبسیاری از مسائل پیش خواهد رفت.

دهقان در زمینه اعتیاد نیز که مورد سؤال یکی از دانشجویان قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: طی گفت‌وگویی که بنده با یکی از مقامات نیروی انتظامی داشتم دریافتم چیزی نزدیک به 85 درصد افراد معتاد در سال 94 به دلیل بیکاری به دام اعتیاد افتادند و نکته جالب اینجاست که بسیاری از جرائم نیز از ناحیه همین 85 درصد رخ می‌دهد. تمام اینها نشان می‌دهد سامان دادن بیکاران می‌تواند به کاهش اعتیاد کمک کند.

وی افزود: راه‌های کنترل اعتیاد و ساماندهی معتادان در برنامه‌های آقای قالیباف وجود دارد و در صورت انتخاب وی توسط ملت کارهای اساسی در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه درآمد قالیباف چقدر است، گفت: من درآمد دقیق وی را نمی‌دانم و باید از خود ایشان سؤال کنید. درباره شرکت‌های تعاونی که یکی از دانشجویان سؤال کرد هم باید بگویم شهرداری 60 هزار کارمند دارد که برخی از آنها شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی کرده‌اند که به این شرکت‌ها زمین واگذار شد اما زمانی که گزارش شد تخلفی در حال رخ دادن است آقای قالیباف به قوه قضائیه نامه نوشت تا به این موضوعات رسیدگی شود. حال من از شما سؤال می‌کنم بعد از آنکه مباحثی در مورد برادر فلان آقا مطرح شد اقدام خاصی صورت گرفت؟

دهقان تصریح کرد: آقای قالیباف پس از دریافت گزارش مربوط به تخلف موضوع را پیگیری کرد اما برخی تا تخلف اطرافیانشان مطرح می‌شود سریعا تلاش می‌کنند برخوردها متوقف شود.

وی در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه ما مدیر توانمند در کشور زیاد داریم، افزود: همه چیز نباید سیاسی باشد. البته مدیر باید نظام را قبول داشته باشد اما وقتی نظام را قبول داشت دیگر فرقی نمی‌کند جزو کدام دسته و گروه سیاسی است.

وی در پاسخ به این سؤال که ایا شباهتی بین قالیباف واحمدی‌نژاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی کاندیداها در مناظره خواستند این دو نفر را به هم پیوند بزنند. البته همانطور که آقای قالیباف گفت در دوره آقای احمدی‌نژاد به محرومان رسیدگی شد. شاهد انجام اقدامات مثبتی هم بودیم اما آقای روحانی در دوره خود فقط در یک موضوع به عدالت عمل کرد و آن هم عدم انجام وعده‌هایش بود.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف تاکید کرد: همانطور که گفتم در مناظره تلاش کردند آقایان قالیباف و احمدی‌نژاد را به هم پیوند بزنند؛‌در کل معتقدم باید به خوبی‌های افراد توجه کرد و از آنها الگو گرفت و از بدی‌های آنها دور شد.

دهقان با انتقاد از عملکرد دولت حسن روحانی گفت:‌ دولت 9-12 که نمی‌تواند برای مردم کار کند یعنی دولتی که ساعت 9 سر کار بیاید و 12 برود قادر به تحقق وعده‌هایش و خواست مردم نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر مباحث مطرح شده درباره آقای روحانی درست است چرا شورای نگهبان وی را تائید صلاحیت کرد، گفت: این موضوع در حوزه اختیارات من نیست و دوستان باید پاسخ دهند اما من به نظرم شما باید بپرسید آیا این موضوعات مطرح درباره آقای روحانی صحت دارد یا نه که متاسفانه بسیاری از آنها صحت دارد، مگر ما وزیر چند صد میلیاردی نداریم؟ مگر دولت پیر نشده است؟ مگر دولتمردان وعده‌هایشان را فراموش نکرده‌اند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید