چالش‌های اپتومتری بررسی می‌شود

    کد خبر :92162

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران از بررسی چالش های پیش روی اپتومتریست ها در بیستمین کنگره اپتومتری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی میرزاجانی گفت: بیستمین همایش سراسری اپتومتری ایران با محوریت تجویز و فیت عدسی‌های تماسی، تازه‌های اپتومتری و اپتومتری کودکان از ۸ تا ۱۰ شهریور ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می‌شود.

رئیس بیستمین کنگره اپتومتری ایران اظهارداشت: بیش از ۵۵ سخنران از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش حضور دارند و تازه‌ترین داده‌های علمی پیرامون رشته اپتومتری به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

میرزاجانی با بیان اینکه در این همایش سه روزه کارگاه‌های تخصصی با هدف ارتقاء دانش جامعه اپتومتری برپا خواهد شد، افزود: تجویز عدسی‌های تماسی، الکتروفیزیولوژی بینایی و کم بینایی به همراه آموزش اپتومتریست‌ها درباره فیت و ارائه عدسی‌های تماسی از مباحث مورد توجه در این کنگره است.

وی ادامه داد: از مهم ترین مشخصه های کنگره امسال پیش بینی حضور فعال همکاران اپتومتریست از سراسر کشور نسبت به سال های گذشته است. مشکلاتی که در زمینه حرفه ای برای همکاران پیش آمده موجب شده که انگیزه آحاد اپتومتریست ها برای از میان برداشتن این موانع بیش از پیش تقویت شده و با حضور پرشور بتوانند راهکارهای لازم را با همفکری بررسی نمایند.

میرزاجانی گفت: از آنجا که مباحث در کنگره امسال بسیار تخصصی و مرتبط با چالش های کلینیکی اپتومتری است، لذا گروه هدف شرکت کننده در کنگره را، مقاطع مختلف فارغ التحصیلان اپتومتری تشکیل می دهند.

وی افزود: تمام تلاش اپتومتریست ها، حضور موثر در نظام سلامت کشور به عنوان مراقبین اولیه بینایی است. در همین راستا همکاران با ارائه خدمات تخصصی ارزان به آحاد جامعه اقدامات در خور تحسینی در سنوات گذشته داشته اند که از جمله شرکت در طرح تشخیص تنبلی چشم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید