مسکن‌های حاوی مخدر تاثیری برای کاهش دردهای میگرنی دارند؟

    کد خبر :92145

کارشناسان آمریکایی معتقدند بسیاری از موارد استفاده مسکن‌های حاوی مخدر توسط بیماران مبتلا به سردردهای میگرنی غیرضروری است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در این مطالعه دریافته‌اند از نزدیک به ۲۹۰۰ آمریکایی که برای درمان سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کرده‌اند برای ۱۵ درصد مسکن‌های حاوی مخدر تجویز شده و این در حالیست که این نوع از داروهای مسکن باید آخرین گزینه درمانی برای این بیماران در نظر گرفته شوند.

دکتر “لاری چارلستون” از کارشناسان این مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان گفت: مسکن‌های حاوی مخدر نه تنها نسبت به داروهای مخصوص میگرن کمتر تاثیرگذار هستند بلکه برای فرد خطر هم دارند.

همچنین مصرف مداوم این مسکن‌ها می‌تواند به تکرار بیشتر سردردهای میگرنی و مزمن‌تر شدن آن کمک کند. علاوه بر این، این داروها می‌توانند باعث اعتیاد در فرد هم بشوند.

به گفته کارشناسان، شایع‌ترین دلیل میگرن‌های مزمن مصرف بیش از حد داروهاست. این مسکن‌ها باید در شرایط بسیار نادر و مواقعی که فرد تحمل درد را ندارد یا با داروهای معمول میگرن درمان نمی‌شود، مصرف شوند.

به گزارش هلث دی نیوز، میگرن سردرد شدیدی است که معمولا موجب بروز درد ضربه‌ای در یک سمت سر می‌شود و همچنین فرد مبتلا به نور و صدا حساس شده و گاهی اوقات دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید