توضیح ایرانسل درباره یک خبر

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۴۶

بنا بر اعلام اپراتور دوم تلفن همراه، ملاک در اعمال تعرفه ترجیحی کاهشی برای سایت‌های داخلی، فهرست IPهای اعلام شده توسط رگولاتوری است و تغییر در آن‌ها و یا استفاده از هر نرم‌افزاری که این IPها را تغییر دهد، شناسایی سایت داخلی را برای استفاده از تعرفه کاهشی غیرممکن می‌کند.

ایرانسل در پاسخ به خبر منتشر شده با عنوان «بررسی تصمیم اخیر ایرانسل در مجلس» و با توجه به ابهامات بوجود آمده برای کاربران حوزه اینترنت کشور  توضیحاتی ارایه کرد:

۱- تعرفه‌های اینترنت ایرانسل اعم از تعرفه‌ آزاد و بسته‌ها برای کلیه کاربران یکسان اعمال می‌شود و تفاوتی بین نوع به کارگیری و به کارگیرنده نیست. لذا استفاده از نرم افزارهای تغییردهنده IP به هیچ عنوان موجب افزایش هزینه اینترنت کاربر نخواهد شد.
۲- در حال حاضر تعرفه‌های اینترنت ایرانسل براساس کف تعرفه اینترنت ابلاغی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و اعلام شده است.
۳-  ملاک و معیار در اعمال تعرفه ترجیحی کاهشی برای سایت‌های داخلی، فهرست IP های اعلام شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. هرگونه تغییری در این IP ها و یا استفاده از هر نرم‌افزاری که این IP ها را تغییر دهد، عملاً شناسایی سایت داخلی را برای استفاده از تعرفه کاهشی غیرممکن می‌کند.
۴-  نحوه‌ی اجرای تعرفه کاهشی توضیح داده شده در بند ۳ برای تمامی اپراتورها و حوزه اینترنت کشور یکسان است و همه به یک نحو عمل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید