کاهش چشمگیر تصادفات با سیستم هشدار انحراف از مسیر

    کد خبر :92081

بر اساس مطالعات جدید، سیستم هشدار انحراف از مسیر نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کند.  کار گذاشته می‌شد؛ اما این روزها در انواع مدل‌های مدرن دنیا وجود دارد. بر اساس گزارش مؤسسه‌ی بیمه‌ و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) این فناوری، بسیار کارآمد است و نقش زیادی در کاهش تصادفات دارد.

اخیراً معاون بخش تحقیقاتی IIHS، جسیکا سیچینو، با استفاده از داده‌های پلیس در مورد تصادفات جاده‌ها، اثربخشی این سیستم را مطالعه‌ کرده است که نتایج بسیار جالبی نشان می‌دهد.

 

 

بر اساس یافته‌های این مطالعه، استفاده از سیستم هشدار انحراف از مسیر، تصادفات مستقیم و تصادفات ناشی از خروج از لاین را تا ۱۱ درصد و صدمات ناشی از این قبیل تصادفات را تا ۲۱ درصد کاهش می‌دهد. با در نظر گرفتن این داده‌ها، تخمین زده شد که ۸۵ هزار تصادف و ۵۵ هزار مورد مصدومیت مربوط به آن‌ها، در سال ۲۰۱۵ قابل پیش‌گیری بوده است.

با بررسی این نتایج، سیچینو می‌گوید:

این اولین مدرکی است که اشاره می‌کند استفاده از سیستم هشدار انحراف از مسیر، در پیشگیری از تصادفات در جاده‌های آمریکا مؤثر است. با توجه به تصادفات زیادی که دلیل اصلی آن انحراف ناخواسته از مسیر بوده، فناوری خروج از خط، پتانسیل بالایی در پیشگیری از چنین اتفاقاتی دارد.

مطالعات گذشته در مورد اثربخشی این سیستم، کاهش تصادفات را تا ۵۰ درصد گزارش داده بودند. IIHS دلیل اصلی دست نیافتن به این کاهش در تصادفات را راننده‌هایی می‌داند که با وجود آگاهی از مزیت‌هایی این سیستم، آن را غیر فعال می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید