تلفن‌ها در پاستور پی در پی زنگ می‌خورند؛ آیا حسن روحانی وارد ماجرای تایید حکم شهردار خواهد شد؟ /کارگزاران در محاق؛ حامیان نجفی بازی برده را واگذار می‌کنند؟

    کد خبر :92002

کارگزارانی ها که بازی سنگینی برای رسیدن به این پست مهم را طراحی کرده بودند اکنون در شرایط کاملا متفاوتی به سر می برند . چرا که از میان سه گزینه آنها برای شهرداری تهران یک نفر در آستانه عدم تایید صلاحیت است ، یک نفر رییس شورای شهر شده و دستش از شهرداری کوتاه است و یک نفر دیگر هم حسین مرعشی باید اکنون روی تخت بیمارستان است. آنها گویا ممکن است بازی برده را واگذار کنند.
گاهی وقت ها هم می شود که شایعات درست از آب در آید ؛ این قاعده اکنون در مورد محمد علی نجفی گویا درست از آب در آمده است . او درست در شرایطی که خود را برای مستقر شدن در ساختمان خیابان بهشت آماده می کرد حالا با شورای شهری مواجه است که به جای او سرپرست برای شهرداری تعیین کرده اند .

یک شوک نه چندان غیر منتظره برای فاتحان «شهر» که از قبل هم می دانستند محمد علی نجفی برای شهردار شدن کار بسیار سختی در پیش دارد . اگر در نیمه اول دهه هشتتاد این محمود احمدی نژاد بود که در چنین ساعاتی دلهره رسیدن یک پیام تایید را برای شهردار شدنش را داشت ، حالا در نیمه دوم دهه نود این اصلاح طلبان هستند که گوش هایشان را تیز کرده اند تا زودتر از همه با شنیدن خبر تایید محمد علی نجفی خیالشان راحت شود.

صحن شورای شهر امروز شاهد اتفاقات مهمی بود. محسن هاشمی ابتدا یک خبر مهم داد . او گفت که :« طبق قانون امروز بايد براي شهرداري سرپرست تعيين کنيم تا موضوع حکم شهردار تعيين تکليف شود» او البته یک خبر دیگر هم برای اعضا داشت :« در روز چهارشنبه پس از مراسم تحلیف تمام مدارک نجفی به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال شد و طی مکالمه‌ای که با رحمانی فضلی داشتم، وزیر کشور اعلام کرد که همان روز چهارشنبه مدارک نجفی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده و منتظر جواب هستند»

البته وزیر کشور هم بلافاصله حرف او را در تایید کرد و در اظهارنظری گفت :« هر وقت نتیجه استعلام به ما برسد ما در خدمتیم و منتظر نتیجه استعلام هستیم»

البته محسن هاشمی و رحمانی فضلی اعلام نکرده اند که مشخصا این مراجع ذی صلاح کجا هستند اما می توان حدس که کار محمد علی نجفی به مشکل برخورده است .

حالا با این تفاسیر می توان به این گزاره ها توجه داشت :
1- محمد علی نجفی بر اساس شایعات متواتر این روزها ممکن است نتواند در نهایت به صندلی بر جای مانده از محمد باقر قالیباف برسد .

2- کارگزارانی ها که بازی سنگینی برای رسیدن به این پست مهم را طراحی کرده بودند اکنون در شرایط کاملا متفاوتی به سر می برند . چرا که از میان سه گزینه آنها برای شهرداری تهران یک نفر در آستانه عدم تایید صلاحیت است ، یک نفر رییس شورای شهر شده و دستش از شهرداری کوتاه است و یک نفر دیگر هم حسین مرعشی باید اکنون روی تخت بیمارستان است. آنها گویا ممکن است بازی برده را واگذار کنند.

3- در این روزها حرف و حدیث هایی هم شنیده می شد از اینکه مهرعلیزاده قرار است شهردار تبریز شود اما گویا او هم در این ساعات گوشش را تیز کرده تا شاید خبر عدم تایید صلاحیت نجفی او را شهردار کند .

4- این وسط یک مساله مهم دیگر هم وجود دارد . اگر محمد علی نجفی از دولت حسن روحانی مجوز حضور در شهرداری تهران را نگیرد این حتما بازخوردهایی بسیار ناخوشایند برای حسن روحانی در سطح بدنه اجتماعی خواهد داشت . سوال این است که آیا روحانی ممکن است تبعات چنین تصمیمی را بپذیرد ؟

5- اگر همه این گزاره ها رنگ واقعیت به خود بگیرد این شکستی دیگر برای کارگزارانی ها در ماجرای ورود به شهرداری است . آنها دوره پیش نیز با کنار زدن مهرعلیزاده نامزد خود را برای این سمت به اصلاح طلبان تحمیل کرده بودند که در آن انتخابات پرحاشیه محمد باقر قالیباف بار دیگر شهردار ماند .

6- تلفن ها این روزها زیاد در پاستور زنگ می خورد گویا خیلی از چهره های اصلاح طلب به دنبال کانالی برای رسیدن به حسن روحانی هستند تا او را وارد این ماجرا کنند .
هر چه هست فعلا هم محمد علی نجفی و هم همه کسانی که نظر دیگری برای این پست دارند خود را آماده کرده اند تا خبر نهایی را بشنوند.

منبع:نامه نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید