جدیدترین اخبار
۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹ اقتصادی کد خبر :91957

مشکلات خرید کالاهای بدون گارانتی برای مشتریان در صنعت IT

مدیرعامل شرکت آروند اعلام کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش موجب شد تا شرکت‌های گارانتی دهنده کیفیت خدمات دهی خود را افزایش داده و نگاه مردم نسبت به گارانتی در این صنعت بهبود یابد.
امیر میثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: به منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مردم و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان ، دستگاه‌های متولی با اجرای طرحی مشترک اقدام به ساماندهی و جمع آوری کارتهای گارانتی تقلبی و غیر مجاز در بازار نمودند.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح کارت های گارانتی غیر معتبر از بازار IT جمع آوری و تا کنون شرکت های رسمی برای ارائه خدمات به مشتریان در بخش ها و برندهای مختلف شناسایی شدند که مشخصات این شرکتها در سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران قابل مشاهده است.
گياهي در ادامه یادآورشد: بزودي كمپين گارانتي با اصالت در مورد ارتقاء فرهنگ گارانتي و امتياز بندي شركتهاي خدمات دهنده رونمايي خواهد شد.
وی اظهارداشت: این اقدام مشترک توسط ٥٠ شركت عضو و داراي مجوز از سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان و همچنين اتحاديه فناوران رايانه تهران اجرا خواهد شد.
به گفته وی با اجرای این طرح شرايط ارائه خدمات پس از فروش بهبود چشمگيري خواهد داشت و این اقدام يك تحول مثبت در صنعت IT بشمار می آید.

نحوه ارائه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت
مدیرعامل شرکت آروند در ادامه از ارائه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت توسط این شرکت در ایران خبر داد.
امیرمیثم گیاهی افزود: آروند در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و همچنین ٧ مرکز خدمات پس از فروش در مراکز استان ها به مشتریان خدمت رسانی می کنند.
با توجه به نبود هیچ نماینده رسمی در مورد برندهای اپل و مایکروسافت در ایران،تعداد محدودی از شرکتهای داخلی مجوز واردات و خدمات پس از فروش این محصولات را دارند.
وی یادآور شد: به منظور ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان ، با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد افزایش مراکز فروش و خدمات پس از فروش در اقصی نفاط کشور هستیم.

معرفی ضمانت نامه سبز و طلایی
وی همچنین از ارائه ضمانت نامه سبز و ضمانت تکمیلی طلایی ۱۸ ماهه به محصولات اپل و مایکروسافت توسط شرکت آروند اشاره کرد و گفت: ضمانت طلایی شامل ارائه خدمات تکمیلی و پوشش حوادث فیزیکی به دارندگان این محصولات است.
وی گفت: هیچ شرکتی در دنیا تمام خسارات و حوادث وارده به دستگاه‌های خود را تحت پوشش ضمانت و گارانتی قرار نمی‌دهد. در واقع حوادث پیش آمده توسط فرد شامل خدمات گارانتی و وارانتی نیست و خریداران برای اطمینان خاطر کامل، نیازمند عقد قراردادهای مکمل تحت عنوان ضمانت تکمیلی هستند.
امیرمیثم گیاهی تاکید کرد: تفاوت اصلی ضمانت نامه تکمیلی طلایی با ضمانت نامه سبز آروند در این است که ضمانت تکمیلی طلایی، علاوه بر مشکلات احتمالی دستگاه، تمام حوادث وارده توسط فرد را از جمله آبخوردگی ،شکستگی و نوسات برق هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
مدیر عامل شرکت آروند اظهارداشت: مشتریان می توانند محصولات اپل و محصولات سرفیس مایکروسافت که قانونی هستند و از مراکز رسمی خریداری نموده اند را حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد از خرید با ارائه فاکتور خرید و کارت گارانتی، تحت پوشش کامل ضمانت تکمیلی طلایی آروند قرار دهند.

مشکلات خرید کالاهای بدون گارانتی براي مشتريان
امیر میثم گیاهی در خصوص مشکلات کالاهای بدون گارانتی برای خریداران نیز گفت: کالاهای بدون گارانتی یا با گارانتی غیر مجاز درعمل دست مشتری را در پوست گردو قرار می‌دهد و در زمان بروز مشکل برای دستگاه و مراجعه مشتری به واحد گارانتی با بهانه های متعددی رو به رو می‌شوند و هیچگونه سرویس و خدماتی دریافت نخواهند نمود که ضرر چشمگیری برای مشتریان بدنبال خواهد داشت.بايد به اين نكته توجه داشت كه از لحاظ قانون حمايت از مصرف كنندگان كالاهاي سرمايه اي مي بايست با ضمانت ١٨ ماهه به فروش برسند و فروش كالاي بدون ضمانت تخلف بوده و از مشتريان درخواست ميگردد به اين مسئله توجه ويژه اي داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آروند تاکید کرد: اهمیت موضوع گارانتی در بازارهای دیجیتال به خصوص در صنف رایانه و تلفن همراه نسبت به سال‌های گذشته نقش پررنگ تری از دید مشتری به خود گرفته و اغلب خریداران کالاهای گران قیمت درصدد خریداری اجناس با گارانتی معتبر هستند.

به گفته وی در بازار IT وICT شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش با ممیزی و بازرسی های مستمر سازمانها و نهادهای ذیصلاح به سطح مطلوب تری در زمینه گارانتی دست یافته‌اند که با ارائه خدمات مناسب به خریداران موجب اعتبار بخشی به گارانتی در این بازار خواهند شد.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • سقوط مرگبار تابلوی تبلیغاتی در تبریز
  • آتش سوزی مهیب در ایالت کالیفرنیا
  • کنسرت هنرمندان اروپا در حمایت از زلزله‌زدگان ایران
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی به زائران پیاده امام رضا(ع)
  • تکذیب فوت ۱۰۰ نفر در مسکن مهر کرمانشاه
  • خارج کردن اثاث زلزله زدگان از خانه‌های ناایمن
  • علت حادثه تیراندازی قزوین از سوی پلیس اعلام شد
  • دستگیری برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه در رودبار گیلان
  • بانک های عامل پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان مشخص شد
  • یک تست شخصیت شناسی جالب
  • حمام نفت ویژه ثروتمندان/عکس
  • پایان سکوت ۳ ساله گروه موسیقی«ایلیا»
  • قطعه مشترک خواننده شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت/عکس
  • پنتاگون خبر داد: بیش از ۲۰ هزار تجاوز جنسی نظامیان آمریکایی
  • پولی که با معامله ۲ پیتزا جهانی شد / بانک‌مرکزی: ریسک بیت ‌کوین بالاست
  • گزارش المانیتور از کسب و کار در رسانه‌های اجتماعی در ایران؛ از ویدیوهای بی‌کیفیت و مضحک تا مهاجرت فروشندگان برندها از مزون ها به تلگرام و اینستاگرام
  • آغاز فعالیت تشکیلات خودگردان در گذرگاه مرزی رفح
  • کشته‌های مسکن مهر به ۱۰۰ نفر رسید/ ۱۵ هزار واحد روستایی و ۴ هزار واحد شهری تخریب کامل شدند
  • آلودگی ۶۰ درصدی “بن‌سای” و “لاکی‌بامبو”های چینی و تایلندی
  • استقرار و راه‌اندازی بالن اینترنت پرسرعت در سرپل‌ذهاب
  • کشف لاشه گاو دریایی عجیب در روسیه
  • دریادار خانزادی: نیاز امروز نیروی دریایی حضور در دریاهاست
  • نویسنده‌ای که در سینما مشهورتر است
  • احترام برومند: چرا روحیه مردم را تضعیف می‌کنید؟
  • نهضتی برای آمریکا/ دولتی که استکبارستیزی را بی‌ادبی می‌دانست!
  • درمان مصدومان زلزله رایگان است/ هشتمین بیمارستان صحرایی فردا راه‌اندازی می‌شود
  • سردار پاکپور: سپاه روزانه هزاران پرس غذای گرم برای زلزله‌زدگان تهیه و توزیع می‌کند
  • دیدار سعد الحریری با امانوئل ماکرون
  • ارسال سومین محموله امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده
  • ریاض المالکی: زیر بار سیاست فشار و باج گیری آمریکا نمی رویم