حملات سایبری به مایکروسافت بیشتر شد

    کد خبر :91944

 

طبق گزارش های منتشر شده، حملات سایبری به سرویس‌های اینترنتی کاربران مایکروسافت، نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از ایسنا، مایکروسافت طی انتشار آخرین نسخه از گزارش امنیت اطلاعات خود (SIR)، چشم اندازهای سایبری، نرم افزارهای مخرب، سواستفاده‌های اینترنتی و حملات سایبری به حساب‌های شخصی و سازمانی را تحلیل کرده است. دانستن این گونه اطلاعیه‌ها که توسط مایکروسافت منتشر می‌شود، می تواند کمک بسزایی به حفاظت اطلاعات سازمان‌ها و اشخاص کند.

طبق گزارش وب سایت techrepublic، اغلب این سواستفاده‌های اینترنتی به دلیل گذرواژه‌های ضعیف و قابل حدس کاربران و مدیریت ضعیف آن بوده است که حملات فیشینگ و نفوذ به سرویس‌های شخص ثالث را بدنبال داشته است.

بر اساس یک گزارش سالانه، امنیت اطلاعات دیگری که توسط مایکروسافت منتشر شده، میزان تلاش IP های ناشناس برای ورود به اکانت های اینترنتی، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶، ۴۴ درصد افزایش داشته است.

این گزارش همچنین افشا کرد که بالغ بر دو سوم این IP های ناشناس از کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با نرخ ۳۲.۵ درصد و ۳۵.۱ درصد انجام گرفته و کره هم در سومین جایگاه با ۳.۱ درصد قرار گرفته است.

مایکروسافت با هدف بهبود امنیت و حفاظت اطلاعات کاربرانش، روش های گوناگونی را به کار گرفته است. به عنوان مثال، این شرکت آنتی ویروس ویندوز دیفندر را در کامپیوترها و تمامی دستگاه‌هایی که دارای ویندوز ۱۰ بوده و از نرم افزار آنتی ویروس دیگری استفاده نمی‌کنند، به طور پیش فرض فعال می کند.

همچنین سازمان‌های مختلف برای افزایش ضریب امنیت و حفاظت اطلاعات خود، می توانند از سرویس های مایکروسافت همانند مدیریت هویت مجاز، اهراز هویت چند عاملی آژور و هلو برای کسب و کار بهره ببرند.

مایکروسافت و سایر سرویس دهندگان آنلاین هم به کاربران و سازمان‌ها توصیه می کنند که در حساب‌های خود از گذرواژه‌های قدرتمند و با کاراکترهای مختلفی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید