هزینه صدور کد رهگیری بر عهده بنگاه‌های املاک است

    کد خبر :91902

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که هیچ بنگاه املاکی اجازه دریافت پول برای صدور کد رهگیری ندارد، گفت: بنگاه‌های املاک باید هزینه کد رهگیری را که برای خرید و فروش ۴ هزار تومان و برای اجاره ۲ هزار تومان است پرداخت کنند.

به گزارش تسنیم، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس به تازگی از بروز تخلفاتی در حوزه قولنامه‌ها خبر داده و گفته است: «متاسفانه در حال حاضر مشاوران املاک برای عقد قولنامه ها از عدم صدور کد رهگیری صحبت می کنند و معتقدند قولنامه با صدور کدرهگیری حق کمیسیون متفاوتی دارد که این تخلف محرز است.»

کیان پور با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت مشاوران املاک، افزود: همه مشاوران املاک باید ملزم به صدور کد رهگیری در عقد قولنامه باشند.

این در حالی است که رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: مشاور املاک برای صدور کد رهگیری باید مبلغی جزیی را پراخت کند و این مسئله هیچ ارتباطی به متعاملین ندارد.

مصطفی‌ قلی‌خسروی با بیان این‌که هزینه‌های دریافت شده برای نگهداری سرور کد رهگیری است، یادآور شد: در ابتدا قرار بود برای هر معامله‌ای که ثبت شده و کد رهگیری برای آن صادر می‌شود 20 هزار تومان توسط بنگاه‌های املاک پرداخت شود که در ادامه به 10 هزار و 8 هزار تومان کاهش یافت.

وی با بیان این‌که مشاوران املاک به این هزینه برای کد رهگیری اعتراض کردند، گفت:‌ این مسئله باعث کاهش هزینه صدور کد رهگیری برای معاملات خرید و فروش به 4 هزار تومان و اجاره‌نامه‌ها به 2 هزار تومان شد.

وی با تاکید بر این‌که بنگاه‌های املاک اجازه دریافت مبالغی برای صدور کد رهگیری ندارند و این کار تخلف است، اظهار کرد: در صورتیکه بنگاه‌های املاک این کار را انجام دهند اتحادیه مستقیما با آنها برخورد قاطعی خواهد کرد.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری این‌که در گذشته برخی بنگاه‌های املاک برای صدور کد رهگیری مبالغی بین 50 تا 100 هزار تومان از متعاملین دریافت می‌کردند، افزود:‌ با توجه به گزارش‌ها و بازرسی‌های انجام شده، با این متخلفان برخورد شد.

خسروی بیان کرد: هیچ بنگاه املاکی اجازه دریافت پول برای صدور کد رهگیری معاملات مسکن را ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید