رئیس‌جمهور افغانستان بار دیگر دعوت پاکستان برای سفر به این کشور را رد کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۲۳

برخی منابع افغان اعلام کردند که رئیس جمهور افغانستان دعوت ژنرال «نویدمختار» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به «آی اس آی» را برای دیدار از اسلام‌آباد رد کرد.

برخی از منابع دولتی افغانستان به «بی‌بی‌سی» گفته‌اند که اشرف غنی در دیدار با رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان دعوت رسمی اسلام‌آباد برای سفر به این کشور را بار دیگر رد کرده است.

 این منابع گزارش دادند که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به ژنرال نوید مختار گفته است تا زمانیکه جنگ در افغانستان فروکش نکند و کابل از صداقت کامل اسلام‌آباد مطمئن نشود وی به هیچ عنوان به پاکستان سفر نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش اشرف غنی به رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان گفته است که اسلام‌آباد باید عاملان و طراحان حمله تروریستی پایگاه نظامی ارتش در شمال افغانستان، حمله به دانشگاه آمریکایی شهر کابل و مسئولین انفجار مهانخانه ولایت قندهار را به دولت افغانستان بسپارد.

به گفته‌ی این منابع اشرف غنی شواهدی را به ژنرال نوید مختار سپرده است که در آن آمده است «مولوی احمدقندهاری» طراح حملات مهانخانه قندهار و دانشگاه آمریکایی‌ها در کابل، در یکی از مراکز سازمان اطلاعات ارتش پاکستان مشغول آموزش دادن افراد انتحاری است.

گفته می‌شود که مقامات افغان با نشان دادن شواهد به رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان اعتراض کرده‌اند که عملیات بهاری گروه طالبان موسوم به «منصوری» از شهرهای کراچی، کویته، وزیرستان شمالی و پیشاور پاکستان رهبری می‌شود.

رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان روز گذشته به منظور بازدید با مقامات افغان برای چندین ساعت وارد شهر کابل شده بود.

این سفر وی پس از دیدار هیئت عالی‌رتبه دولت پاکستان به سرکردگی «ایازصادق» به افغانستان صورت گرفته است.

با این وجود قرار است که عبدالله رئیس اجرایی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان بطور رسمی از پاکستان دیدار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید