برپایی کلاس بازیگری توسط زوج هنری سینما

    کد خبر :91744

بازیگر سریال “عاشقانه” گفت: توصیه من به جوانانی که جویای هنر بازیگری هستند و شاید با یک کار وارد عرصه سینما می شوند و دیگر آنها را نمی بینیم، این است که بدانند هنر بازیگری گول زنک است.

مسعود رایگان بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص چگونگی انتخاب نقش هایش در عرصه بازیگری گفت: وقتی ما به عنوان بازیگر در یک کار و یک نقش بازی می‌کنیم هیچ وقت به عاقبت آن فکر نمی کنیم، البته آن نقش را خودمان انتخاب می‌کنیم ولی تمام سعی و تلاشمان باید بر این باشد که تمام ریزه کاری‌هایی که یک شخصیت دارد را به درستی درک کنیم و بازی کنیم و بعد از اینکه این لحظات ثبت و ضبط شد قضاوت نهایی را مخاطب انجام می‌دهد و در مورد سریال “عاشقانه” هم خوشحالم که مردم نقشم را دوست داشتند.

وی در خصوص اینکه چگونه تا به امروز هیچ گاه درقالب شخصیتهای تکراری ظاهر نشده است، افزود: در وهله اول فیلمنامه مهمترین بخش انتخاب یک نقش است، طول و عرض یک نقش مهم نیست مهم تاثیرگذاری آن شخصیت برای مخاطب است که د ر واقع شما به عنوان یک بازیگر چه تاثیری می‌توانید در تاثیرگذاری روند فیلمنامه بگذارید در حالی که نه چیزی به آن نقش اضافه شود و نه چیزی از آن کم شود و درست در راستای شخصیت پردازی که انجام شده حرکت کنیم که البته این مسئله مستلزم آن است که در یک فیلمنامه شخصیت پردازی درست انجام شده باشد.

 

این بازیگر سینما افزود: بعضا شما در سریال‌های که در کشورهای اروپایی ساخته می‌شوند می‌بییند که اینقدر نقش‌ها درست و تمیز پرداخت شده‌‌اند که از نتیجه آن لذت می‌برید بنابراین وقتی شخصیت پردازی و چیدمان نقش‌ها در یک برنامه درست انجام شده باشد و مخاطب را جذب کند طبیعتا یک بازیگر سعی می‌کند کارش را درست انجام دهد.

رایگان در خصوص جدیدترین فعالیت خود درحوزه ادبیات افزود: درحال حاضر تصمیم ندارم تا اندوخته‌ها و تجربیات خود را در قالب کتاب بیرون دهم.

وی ادامه داد: سعی دارم خاطراتم را در قالب کتابی رائه دهم که آن هم معطوف می شود به خاطرات پدرم چرا که خاطرات پدرم، خاطرات من است. شاید یک روزی این خاطرات را روی کاغذ بیاورم.

بازیگر سریال “عاشقانه” ادامه داد: فعلا سعی می‌کنم تا تألیفات شخصی خودم که در حال حاضر زیر چاپ است را وارد بازار کنم. تألیفاتی که برای خود هنرمندان و مردم ناشناخته هستند.

وی در خصوص بازیگرانی که صرفا در یک کار بازی کرده و دیگر از آنها خبری نمی‌شود، تصریح کرد: توصیه من به جوانانی که جویای هنر بازیگری هستند و شاید با یک کار وارد عرصه سینما می شوند و دیگر آنها را نمی بینیم، این است که بدانند هنر بازیگری گول زنک است، ضمن اینکه چه هنر بازیگری و چه هنرکارگردانی انتها ندارد و نباید فکر کنیم که با انجام یک کار به قله موفقیت رسیدیم و دیگر نباید تلاشی کنیم چرا که هنر بازیگری به گونه‌ای است که هر چقدر به جلو می روید تازه متوجه می شوید که هنوز هیچ چیز بلد نیستید و باز هم با یک در بسته رو به رو هستید.

 

بازیگر سریال عاشقانه ادامه داد: برای اینکه کلید موفقیت در عرصه بازیگری را پیدا کنیم باید برای آن تحقیق کنیم ، بخوانیم ، ببینیم و تجربه کنیم تا بتوانیم موفق باشیم، اینکه در بازیگری بگوییم به هدف نهایی رسیدیم تنها یک خیال باطل است. “انسان”، دنیایی است که هر کدام از ما ذره کوچکی از آن را می‌بینیم چرا که تناقض در وجود انسان زیاد است بنابراین ما باید درحرفه بازیگری به دنبال کشف تناقض‌های انسانی بگردیم و درباره آنها تحقیق کنیم تا بتوانیم یک بازیگر موفق باشیم.

وی در خصوص ارائه تجربیات خود به جوانان خاطرنشان کرد: تصمیم داریم تا با رویا تیموریان برای سالهای آینده کلاس بازیگری را تدارک ببینیم تا بتوانیم علاقمندان این عرصه را از راه اصولی آن باخبر کنیم، پس این مژده را از طرف من به جوانان علاقمند به بازیگری بدهید که تا سال آینده کلاسهای بازیگریمان برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید