جریان اصلاحات «پدرخوانده» دارد؟ /تابش: شورای عالی سیاستگذاری اشکالات و ایراداتی دارد /نقدها به فراکسیون امید از سر ناآگاهی است

    کد خبر :91652

عضو شاخص فراکسیون امید می گوید: اگر شورای عالی اصلاح طلبان نیز وجود نداشت و هر نحله فکری اصلاح طلبی می خواست جداگانه مکنونات قلبی خودش را اعمال کند و مدنظر قرار دهد چه اتفاقی می افتاد؟ این شورا باعث ایجاد اتحاد و انسجام میان نحله های فکری مختلف اصلاح طلبی شده است.

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد انتقادات اصلاح طلبان به عملکرد فراکسیون امید به خبرنگار نامه نیوز گفت: حزبی در جریان اصلاح طلب وجود ندارد، این جریان به صورت جبهه ای در انتخابات های اخیر عمل کرده است به همین خاطر باید الزامات این موضوع را بپذیریم و راجع به نقدها و کاستی ها نیز پاسخگو باشیم. چون حزب وجود ندارد در حرکت جبهه ای ضعف هایی بروز و ظهور می نماید و انتقاداتی نیز در پی این ضعف ها مطرح می شود و شاید پاسخگویی نیز کمتر باشد.

وی اظهار داشت: باید در وهله اول احزاب مردم ساز متکی به اراده مردم را تشکیل دهیم که حاکمیت نیز منطبق بر قانون اساسی حمایت های لازم را از آنها به عمل بیاورد.

تابش ادامه داد: سازوکاری که می توانستیم در جبهه اصلاحات در نظر بگیریم این بود که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تشکیل شود که در این شورا هم افراد انتخابی و هم افراد انتصابی حضور دارند و سازوکارش از اول اینگونه تهیه و طراحی شده است ،این شورا در مجموع نسبت به کل قضایا و از جمله انتخابات تصمیم گیری می کند و چون حزب نیست ممکن است ایرادات و اشکالاتی نیز نسبت به عملکردش وارد باشد.

وی تاکید کرد: این شورا همواره در تعامل با آقای خاتمی بوده و هست یعنی رویکردها، مواضع و صحبتهای ایشان را مدنظر قرار می دهد و اعمال می کند اما اینکه بگوییم جریان اصلاح طلبان پدرخوانده دارد درست نیست و خود آقای خاتمی نیز بارها گفته اند که جریان اصلاحات متکی به فرد نیست، متکی به خرد جمعی است و اگر پیشرفتی نیز داشته باشد و مقبول مردم واقع شده است با اتکای به همین برنامه بوده است که بر خرد جمعی متکی شده است.

نایب رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: اگر شورای عالی اصلاح طلبان نیز وجود نداشت و هر نحله فکری اصلاح طلبی می خواست جداگانه مکنونات قلبی خودش را اعمال کند و مدنظر قرار دهد چه اتفاقی می افتاد؟ این شورا باعث ایجاد اتحاد و انسجام میان نحله های فکری مختلف اصلاح طلبی شده است و ممکن است نقص و ایراداتی نیز داشته باشد که این نقص و ایرادات مطرح می شود که برای این موضوع نیز کمیته هایی تشکیل شد است و مسئول بررسی این موضوع شده اند که این نواقص را مورد بررسی قرار دهند.

تابش در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی از بابت اینکه این انتقادات باعث ایجاد شکاف در جریان اصلاح طلبی شود ندارید گفت: اگر نقدها منصفانه روا داشته شود و افرادی که نسبت به آنها نقد وارد است بپذیرند این موضوع باعث همبستگی می شود.

وی ادامه داد: برخی از این نقدها از سر ناآگاهی و بی اطلاعی است مثلاً راجع به رای اعتماد به وزرا مجموعه فعالیتهایی که فراکسیون امید انجام داد بسیار مثبت و موثر و نتیجه بخش بود، حالا یکی از دور دستی بر آتش دارد و نمی داند چه اقداماتی انجام شده است و چه موانعی بر سر راه بوده است، چه صحبتهایی با وزرای پیشنهادی و رئیس جمهور و معاون اول شده است و فقط نقد خودش را روا می دارد مثلاً یکی از دوستان مطرح اصلاح طلب که از متفکرین این جریان نیز هست و اتفاقا دستی نیز به قلم دارد روز قبل از رای گیری برای انتخاب اعضای کابینه مفصلاً صحبت کرده بود و گفته بود علی رغم انتقاداتی که ما به ترکیب افراد معرفی شده داریم ولی باید در این مقطع به همه آنها رای دهیم و حالا که نتیجه مشخص شده است همین افراد می گویند که فراکسیون امید ضعیف عمل کرده است، اگر نظر شما این است که همه وزرا رای بیاورند همه آنها که رای آورده اند و دیگر این نقدها برای چیست؟

وی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف گفت: آقای بیطرف قربانی مسایل منطقه ای شد وما نیز به مردم منطقه در این زمینه حق می دهیم وقتی مردم در کنار آب قرار دارند ولی خودشان طعم تشنگی را می چشند و آب منطقه شان به جاهای دیگر منتقل می شود حق دارند مسایل و مطالبشان را بیان کنند.

تابش گفت: البته بیطرف بین همه اصلاح طلبانی که معرفی شده بود اصولگراترین فرد بود و تنها فردی بود که برای این مواضع اش می توانستیم رویش قسم بخوریم چرا که به کسی وعده نمی دهد.

منبع:نامه نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید