علت حضور رئیس موساد در جلسه نتانیاهو با پوتین /«یوسی کوهن» اطلاعات سری در مورد ایران به پوتین ارائه کرد

    کد خبر :91611

روزنامه روسی نیزاویسیمایا گازیتا نوشت که یوسی کوهن یکی از مقامات امنیتی اسرائیل که همراه نتانیاهو به مسکو سفر کرده بود، اطلاعات سری درباره ایران به روس‌ها داده است.

نخست‌وزیر اسرائیل و هیات همراه او در دیدار با ولادیمیر پوتین در شهر سوچی، نگرانی‌های این رژیم درباره نقش رو به افزایش ایران در سوریه و منطقه را منتقل کردند.

به گزارش بازتاب، بنیامین نتانیاهو در این دیدار به پوتین گفت که اسرائیل شدیدا با آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در سوریه مخالف است، زیرا که تل‌آویو باور دارد توافق هامبورگ میان ایالات متحده آمریکا و روسیه، بدون توجه به نفوذ روزافزون ایران در سوریه پس از جنگ داخلی این کشور، امنیت اسرائیل را در نظر نگرفته است. اسرائیل نه تنها مخالف حضور ایران، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه در نزدیکی مرزهای این رژیم است، بلکه مخالف ماندن نیروهای ایرانی در سرتاسر سوریه است، زیرا که این موضوع به تهران این فرصت را می‌دهد که برنامه هسته‌ای خود را در خاک سوریه ادامه دهد.

خبرگزاری روسی تاس از زبان نتانیاهو نقل کرد: «ما نمی‌توانیم حتی یک لحظه از یاد ببریم که ایران هر روز تاکید می‌کند که اسرائیل را نابود خواهد کرد. آنها به سازمان‌های تروریستی تسلیحات می‌دهند، به تروریسم تحریک می‌کنند و آن را انجام می‌دهند.»

روزنامه نیزاویسیمایا گازتا در گزارش خود به نقل از بینی بریکسن، کارشناس امور اسرائیل درباره دلیل حضور رئیس موساد در هیات همراه نتانیاهو گفت: «وجود یوسی کوهین در این دیدار، به عنوان یک فرد متخصص در زمینه امنیت، که بتواند تصویر درستی از تحولات منطقه بدهد، ضروری بود. نتانیاهو می‌خواست پوتین نگرانی‌های اسرائیل را از زبان یوسی کوهین بشنود. کوهین اطلاعات سری در اختیار مقامات روسی قرار داد که نشان می‌دهد اسرائیل بی‌جهت بر خطر جنگ نمی‌کوبد و بر اساس این اطلاعات روسیه باید موضع اسرائیل را بهتر فهمیده و تصمیمات درست‌تری اتخاذ کند.»

بینی بریکسن همچنین از احتمال واسطه‌گری اسرائیل میان روسیه و ایالات متحده آمریکا را خبر داد و گفت که در سایه بحران روابط کاخ سفید و کرملین و با توجه به دیدار جرد کوشنر مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جیسبون گرینبلت نماینده ویژه ترامپ در مذاکرات بین‌المللی از تل‌آویو، اسرائیل می‌تواند حامل پیام‌های غیر مستقیم دو طرف باشد.
منبع: انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید