جدیدترین اخبار
۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹ اقتصادی کد خبر :91519

تولید اتومبیل‌های تک ستاره از سال ۹۷ متوقف می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایان سال ۹۶ هیچ خودرو تک ستاره‌ای نباید در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود داشته باشد.

به گزارش  تسنیم، اشکان گلپایگانی با اشاره به محدودیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید خودروهای تک ستاره در پایان امسال افزود: شرکتهای خودروساز درحال برنامه ریزی هستند تا با انجام اصلاحات کیفی و بهبود محصولات در خطوط تولید، طراحی پلت فرم‌های جدید و جایگزینی محصولات جدید با خودروهای قدیمی در سطوح بالاتری از کیفیت و رقابت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حداقل سطح کیفی خودروهای تولیدی در سال ۹۷ دو ستاره خواهد بود گفت: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایان سال ۹۶ هیچ خودرو تک ستاره‌ای نباید در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حتما خودروهایی داریم که حداقل‌های لازم را برای تولید ندارند و نباید تولید شوند گفت: ما از جایی وارد فضای امتیاز تک ستاره به خودرو‌ها می‌شویم که حداقل‌های استاندارد ایمنی را پاس کنند، خودروهایی که قادر به پاس کردن استانداردهای ایمنی نباشند نه تن‌ها در جداول کیفی ما قرار نمی‌گیرند بلکه از شماره گذاری آن‌ها جلوگیری می‌شود.

گلپایگانی افزود: خودروهایی که در رده تک ستاره به بالا قرار می‌گیرند به معنی این است که حداقل‌های تعریف شده در استانداردهای ایمنی در آن‌ها رعایت شده است و از این مقطع به بعد سطوح کیفی آن‌ها بررسی و با شاخص‌های موجود در دنیا مقایسه می‌شود که چه ستاره‌ای به این خودرو‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در ستاره‌های کیفی البته قیمت، شاخص مهمی است، هرچه سطح قیمت خودرو‌ها بالاتر می‌رود شاخص‌های کنترلی سختگیرانه‌تر می‌شود به این معنی که یک خودرو تک ستاره زیر ۲۵ میلیون تومان با یک خودرو تک ستاره بالای ۱۰۰ میلیون تومان به لحاظ کیفی تفاوتهای زیادی دارد و هرچه قیمت بالاتر باشد این شاخص سختگیرانه‌تر خواهد بود.

گلپایگانی افزود: حدود ۶۸ درصد خودروهای دارای تیراژ تولید بالا و حدود ۴۶ درصد خودرو‌ها به لحاظ نوع و مدل، در سطح کیفی تک ستاره قرار دارند به این معنی که ما در خودروهای با قیمت کمتر از ۲۵ و حتی ۵۰ میلیون تومان سهم بازار گسترده تری داریم و تک ستاره بودن این گروه از خودرو‌ها تاثیر زیادی روی کیفیت کل سبد محصولات خودروسازان دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید متعهد به خروج خودروهای تک ستاره از چرخه تولید شوند گفت:: ما بعنوان بازرس و با در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده و تولیدکننده تلاش می‌کنیم این موضوع را بطور دقیق رصد، پیگیری و اطلاع رسانی کنیم، بنظرم شرکتهای خودروساز هم با جدیت تغییر سطوح کیفی خودرو‌ها را در دستور کار دارند چرا که برای فروش محصولات خود و عقب نماندن از چرخه رقابت نیازمند ارتقاء سطوح کیفی تولیداتشان هستند.

گلپایگانی افزود: در حال حاضر با تغییر الگوی مصرف مشتریان خودرو، سهم بازار خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان به سمت خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان تغییر پیدا کرده و این روند می‌تواند به رده‌های قیمتی بالاتر هم تغییر پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه در همه جای دنیا مسئولیت کیفیت خودرو با خودروساز است و طبیعتا کشور ما هم کم کم باید به این سمت حرکت کند گفت:: خودروسازان خودشان باید سطوح کیفی را تعیین کنند البته در این سال‌ها موانعی، چون تامین مالی، مباحث کیفی و ارتباطات بین المللی آرام آرام درحال حل شدن است.

گلپایگانی افزود: همچنین قطعه سازی باتوجه به تاثیری که در کیفیت خودرو دارد مورد توجه قرار گرفته و لازم است قطعه سازان با فناوریهای روز جهان آشناو قابلیت صادرات داشته باشند که بتواند خودروسازی ما را به سمت کیفیت سوق دهد.

وی گفت:اعطای ستاره کیفی به خودرو‌ها از اواسط سال ۹۴ در دستور کار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفت و درحال حاضر براساس نتایج بررسی‌ها در خطوط تولید، ستاره‌های کیفی و سطح کیفیت خودرو‌ها براساس گزارش کارشناسان این شرکت تعیین و اطلاع رسانی می‌شود.

گلپایگانی با بیان اینکه بسیاری از خودروهای ما در سطح کیفی یک و دو ستاره قرار دارند افزود: حداکثر ستاره تعیین شده برای خودرو‌ها ۵ ستاره است که متاسفانه بالاترین سطح کیفی که به آن دسترسی پیدا کردیم ۴ ستاره بوده است که این خودرو‌ها سهم کوچکتری از بازار ما را در اختیار دارند.

وبگردی

روی خط خبر

  • ابراهیم رئیسی؛ سرلیست پنهانی اصولگرایان در انتخابات ۹۸؟ /عضو جبهه پیروان: از ابتدا اعتقادی به جمنا نداشتم /باید گفتگوی بین جناحی صورت گیرد
  • جنجالی که پس از ده سال ادامه دارد/ چه کسی خانم نخست وزیر را کشت؟
  • محمدرضا میرتاج الدینی: اجماع درباره رییسی خیلی راحت صورت گرفت/ رئیسی یک شخصیت محبوب و مقبول در میان اصولگرایان است/ رییسی می تواند نقش معنوی و هدایت های کلان را برای اصولگرایان ایفا کند/ جمنا جمع نشده است
  • هجوم به روحانی با استناد به تحریف خودساخته/ روزنامه ایران : عزت الله ضرغامی کسی است که سخنان روحانی را تحریف کرده است
  • صادق زیباکلام :قالیباف یک نیروی تمام شده به حساب می آید/کارکرد قالیباف به عنوان یک نیروی اجرایی موفق پایان یافته است
  • صرافی‌های غیرمجاز مصداق قاچاق‌چیان ارز/ آیا کنترل بازار ارز از دست بانک مرکزی خارج شده است؟
  • بیمه کشاورزی، از ضرورت ترویج تا پرداخت به موقع خسارات
  • میانگین حقوق کارمندان دولت اعلام شد
  • افزایش حقوق این گروه از کارمندان منتفی شد
  • نشانه‌های ۲ بیماری مزمن بودجه‌ای
  • ارکان پنج گانه و تصمیمات حساس
  • عواقب ضرب‌الاجل برجامی ترامپ
  • اما و اگرهای ادامه‌دار درباره کم‌کاری چینی‌ها برای سانچی
  • راز اختلافات امارات و قطر در دستان یک زن
  • اولتیماتوم مسخره آقای رئیس جمهور!
  • چرا صفوف نمازجمعه کوتاه شده است؟
  • پیام محمود احمدی‌نژاد به سربازان اسرائیلی
  • هاشمی گفت برای رهبری همه رد شدند جز آقای جوادی‌آملی
  • گزارش زنگنه از وضعیت نفت و گاز در کمیسیون انرژی/ اکتشاف نفت نسبت به تولید کاهش یافته است
  • بخشنامه جدید واردات / عدم امکان ترخیص برخی خودروها
  • دیدار در بروکسل علیه تهران!
  • رهبر انقلاب: همکاری سعودی‌ها با اسرائیل قطعا خیانت است /فلسطین با توطئه سکوت نادیده گرفته می شود
  • منطقی نیست ایران از برنامه موشکی خود دست بکشد
  • لاوروف و ظریف درباره برجام، سوریه و دریای‌خزر گفتگو کردند
  • شل سهام خود در میدان نفتی عراق را به ژاپن واگذار می کند
  • وزارت نفت: سانچی و شرکت نفتکش متعلق به وزارت کار است
  • حمله رضا عطاران به ماشین سفیر ایران/عکس
  • هشدار اف‌بی‌آی به کوشنر درباره دوستی با تاجر زن چینی – آمریکایی
  • وجدان کاری اجازه فرار به دریانوردان سانچی نمی داد / خدمه باید می ماندند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند
  • آسوشیتدپرس: آلمان به دنبال جاسوس‌های ایران است