جدیدترین اخبار
۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۷ اجتماعی کد خبر :91330

۱۰ روش برای بهبود سلامت جسمی در کمتر از ۶۰ ثانیه

شاید این روزها بسیاری به دلیل مشغله ی کاری فراوان وقت زیادی برای ورزش کردن نداشته باشند به همین دلیل امروزه چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی حتی در میان جوانان نیز به امری طبیعی تبدیل شده است. از این رو یکی از موضوعاتی که بیش از پیش اهمیت پیدا می کند این است که مدیریت زمانی بهتری داشته و در کمترین زمان ممکن به بیشترین فعالیت فیزیکی مبادرت ورزید. به عبارت دیگر با روش هایی ساده اما هوشمندانه می توان از کوتاه ترین فرصت های ممکن برای ورزش کردن استفاده کرد که نقش مهمی در افزایش سلامتی و توانایی بدنی افراد خواهد داشت.

در ادامه ی این مطلب می خواهیم نکات ساده اما مهمی را به شما بگوییم که حتی اگر مشغله ی کاری و خانوادگی زیادی نیز داشته باشید می توانید آن ها را در کمتر از یک دقیقه انجام داده و شرایط بسیار بهتری را از لحاظ جسمانی برای خود رقم بزنید

۱- زردچوبه بخورید

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در داخل کمی آب کرم حل کرده و بالا بکشید. شاید مزه ی بسیار خوبی نداشته باشد اما به طور قطع گوارش شما را بهبود بخشیده، مانع از نفخ در معده و روده شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش خواهد داد.

۲- از آسانسور پیاده شوید

اگر همیشه از آسانسور استفاده می کنید بهتر است در یک طبقه مانده به طبقه ی مورد نظرتان از آسانسور پیاده شده و آن یک طبقه را از پله ها بالا بروید. وقتی که به این روش عادت کردید تعداد طبقه ها را افزایش دهید و هر بار از پله های بیشتری پیاده بالا بروید.

۳- در هنگام مسواک زدن روی تعادل بدن خود کار کنید

هنگامی که دندان هایتان را مسواک می زنید سعی کنید روی یک پایتان بایستید. شاید بقیه فکر کنند دیوانه شده اید اما این نکته ی ورزشی ساده باعث بهبود تعادل بدنی شده و ستون فقرات شما را تقویت خواهد کرد.

۴- روزی یک سیب بخورید

اگر می خواهید در هنگام صبح سرحال باشید بهتر است به جای خوردن قهوه در صبحانه یک عدد سیب بخورید. قند طبیعی موجود در سیب به شما یک سرحالی و انرژی کوتاه مدت سالم را می دهد که بسیار بهتر از کافئین موجود در قهوه خواهد بود.

۵- قهوه سیاه بخورید

اگر واقعاً به قهوه علاقه ی فراوانی داشته و نمی توانید آن را در صبحانه نادیده بگیرید بهتر است از قهوه ی سیاه و تلخ استفاده کنید. قهوه ی بدون شکر و کمتر از دو فنجان در روز بسیار برای شما مفید خواهد بود.

۶- غذایتان را خوب بجوید

غذاهای سفت مانند استیک و سبزیجات برای خرد شدن کامل دستکم به ۳۰ بار جویده شدن نیاز دارند. خرد نشدن کامل و مناسب غذا باعث هضم نامناسب غذا، سوزش معده و یبوست خواهد شد.

۷- آب را فراموش نکنید

آیا از خوردن آب خالی خسته شده اید؟ چند تکه لیمو ترش و خیار را در داخل یک بطری آب بریزید و تمام روز از نوشیدن آن لذت ببرید.

۸- هر صبح حرکت ورزشی مورد علاقه خود را ۲۰ بار انجام دهید

بهترین روش برای شروع یک روز خوب رفتن به باشگاه و ورزش کردن است اما اگر دیر بیدار می شوید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی در اول روز را ندارید بهتر است هر روز صبح بعد از بیدار شدن ۲۰ تکرار از تمرین ورزشی مورد علاقه ی خود را انجام دهید، برای مثال شنا بروید، درازنشست انجام دهید یا پروانه بزنید یا هر تمرین دیگری که دوست دارید. این کار بدن شما را سرحال آورده و برای ادامه ی روز آماده خواهید بود.

۹- قبل از کشیدن سیفون دستشویی بهتر است درب آن را ببندید

اگر این کار را نکنید ذرات کثیف آب از توالت خارج شده و روی فضای داخلی دستشویی خواهند نشست بخصوص اگر وسایل نظافت شخصی تان مانند مسواک و صابون نیز در همان محل باشد. پس اگر نمی خواهید با آب کثیف دستشویی دندان هایتان را مسواک بزنید بهتر است قبل از کشیدن سیفون درب توالت را ببنید.

۱۰- استرس زدایی کنید

سلامت روحی نیز به اندازه ی سلامت جسمی اهمیت دارد. اگر فکر می کنید دچار استرس و اضطراب شده اید هر کاری که در حال انجام آن هستید را متوقف کرده و چشم هایتان را ببندید. سپس ۵ نفس عمیق بکشید و ذهن خود را از افکار منفی و ناراحت کننده خالی نمایید.

Ad

روی خط خبر

  • وجود ۳۰۰۰ محله پرآسیب در کشور
  • بازگشت برنامه پرطرفدار به روی آنتن
  • وزیر آموزش‌و پرورش طبق وعده‌ها تکلیف معلمان نهضت سوادآموزی را مشخص کند
  • مصباحی‌مقدم : روحانی از اول تیم اقتصادی خوبی را انتخاب نکرد
  • حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی آمریکا: برنامه‌ای برای دیدار با ترامپ ندارم
  • خبرهای مهم در مورد استیضاح چند وزیر دیگر کابینه حسن روحانی
  • جنجال عجیب در مورد نقش غرضی در جنگ
  • نقوی حسینی: ضعفهای امنیتی خودمان را باید بشناسیم و مرتفع کنیم
  • بولتون: تغییرات گسترده در ایران می‌خواهیم،دنبال براندازی در ایران نیستیم
  • جنگنده های رژیم سعودی حمله کردند
  • تفاوتهای یادگیری و خواندن و نوشتن بین دختران و پسران
  • خطر بارش باران‌های نمکی در صورت خشک‌ شدن دریاچه‌های نمک
  • اکو بهترین گزینه برای همکارهای منطقه ای است
  • بررسی سؤال از سلطانی‌فر در دستورکار نمایندگان
  • آخرین فیلم بازیگر محبوب و کهنه کار روی پرده سینماها
  • کشف عوامل گسل قیمتی در بازار دوم و سوم ارز
  • تکذیب شایعه باز کردن مرزهای ترانزیت موادمخدر از سوی ایران به سمت اروپا
  • دوبلور پیشکسوت: کسی با فیلم های چینی و کره‌ای دوبلور نمی‌شود
  • عضو اتاق بازرگانی: موافق پیمان سپاری ارزی هستیم ولی نه این شکلی
  • از هفته آینده یک سریال پربازیگر روی آنتن شبکه ۵
  • شبکه‌های اجتماعی عامل اختلالات روان در دانش‌آموزان انگلیسی
  • بازسازی یک فیلم قدیمی و نوستالژیک
  • تاکتیکی‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران را بشناسید
  • به جای پرنده کُشی پرنده‌نگری کنید
  • جزئیاتی جدید از تکالیف مهارت محور به جای «مشق شب»
  • روحانی در دیدار با اردوغان: ایران از حضور سرمایه گذاران ترکیه ای در کشور استقبال می کند
  • در رویدادی بی سابقه؛ ۳۰ نفر از جمله دو زن نامزد ریاست جمهوری عراق شدند
  • ترامپ: در آینده نزدیک دوباره با رهبر کره شمالی دیدار می کنم؛ هنوز مکان این دیدار مشخص نشده
  • سورپرایزی مانند تماس تلفنی روحانی و اوباما، میان روحانی و ترامپ رخ نخواهد داد
  • شورای امنیت حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد: همه دولت ها در جهت پاسخگویی مرتکبان و حامیان این اقدام با ایران همکاری کنند