جدیدترین اخبار
۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۷ اجتماعی کد خبر :91330

۱۰ روش برای بهبود سلامت جسمی در کمتر از ۶۰ ثانیه

شاید این روزها بسیاری به دلیل مشغله ی کاری فراوان وقت زیادی برای ورزش کردن نداشته باشند به همین دلیل امروزه چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی حتی در میان جوانان نیز به امری طبیعی تبدیل شده است. از این رو یکی از موضوعاتی که بیش از پیش اهمیت پیدا می کند این است که مدیریت زمانی بهتری داشته و در کمترین زمان ممکن به بیشترین فعالیت فیزیکی مبادرت ورزید. به عبارت دیگر با روش هایی ساده اما هوشمندانه می توان از کوتاه ترین فرصت های ممکن برای ورزش کردن استفاده کرد که نقش مهمی در افزایش سلامتی و توانایی بدنی افراد خواهد داشت.

در ادامه ی این مطلب می خواهیم نکات ساده اما مهمی را به شما بگوییم که حتی اگر مشغله ی کاری و خانوادگی زیادی نیز داشته باشید می توانید آن ها را در کمتر از یک دقیقه انجام داده و شرایط بسیار بهتری را از لحاظ جسمانی برای خود رقم بزنید

۱- زردچوبه بخورید

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در داخل کمی آب کرم حل کرده و بالا بکشید. شاید مزه ی بسیار خوبی نداشته باشد اما به طور قطع گوارش شما را بهبود بخشیده، مانع از نفخ در معده و روده شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش خواهد داد.

۲- از آسانسور پیاده شوید

اگر همیشه از آسانسور استفاده می کنید بهتر است در یک طبقه مانده به طبقه ی مورد نظرتان از آسانسور پیاده شده و آن یک طبقه را از پله ها بالا بروید. وقتی که به این روش عادت کردید تعداد طبقه ها را افزایش دهید و هر بار از پله های بیشتری پیاده بالا بروید.

۳- در هنگام مسواک زدن روی تعادل بدن خود کار کنید

هنگامی که دندان هایتان را مسواک می زنید سعی کنید روی یک پایتان بایستید. شاید بقیه فکر کنند دیوانه شده اید اما این نکته ی ورزشی ساده باعث بهبود تعادل بدنی شده و ستون فقرات شما را تقویت خواهد کرد.

۴- روزی یک سیب بخورید

اگر می خواهید در هنگام صبح سرحال باشید بهتر است به جای خوردن قهوه در صبحانه یک عدد سیب بخورید. قند طبیعی موجود در سیب به شما یک سرحالی و انرژی کوتاه مدت سالم را می دهد که بسیار بهتر از کافئین موجود در قهوه خواهد بود.

۵- قهوه سیاه بخورید

اگر واقعاً به قهوه علاقه ی فراوانی داشته و نمی توانید آن را در صبحانه نادیده بگیرید بهتر است از قهوه ی سیاه و تلخ استفاده کنید. قهوه ی بدون شکر و کمتر از دو فنجان در روز بسیار برای شما مفید خواهد بود.

۶- غذایتان را خوب بجوید

غذاهای سفت مانند استیک و سبزیجات برای خرد شدن کامل دستکم به ۳۰ بار جویده شدن نیاز دارند. خرد نشدن کامل و مناسب غذا باعث هضم نامناسب غذا، سوزش معده و یبوست خواهد شد.

۷- آب را فراموش نکنید

آیا از خوردن آب خالی خسته شده اید؟ چند تکه لیمو ترش و خیار را در داخل یک بطری آب بریزید و تمام روز از نوشیدن آن لذت ببرید.

۸- هر صبح حرکت ورزشی مورد علاقه خود را ۲۰ بار انجام دهید

بهترین روش برای شروع یک روز خوب رفتن به باشگاه و ورزش کردن است اما اگر دیر بیدار می شوید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی در اول روز را ندارید بهتر است هر روز صبح بعد از بیدار شدن ۲۰ تکرار از تمرین ورزشی مورد علاقه ی خود را انجام دهید، برای مثال شنا بروید، درازنشست انجام دهید یا پروانه بزنید یا هر تمرین دیگری که دوست دارید. این کار بدن شما را سرحال آورده و برای ادامه ی روز آماده خواهید بود.

۹- قبل از کشیدن سیفون دستشویی بهتر است درب آن را ببندید

اگر این کار را نکنید ذرات کثیف آب از توالت خارج شده و روی فضای داخلی دستشویی خواهند نشست بخصوص اگر وسایل نظافت شخصی تان مانند مسواک و صابون نیز در همان محل باشد. پس اگر نمی خواهید با آب کثیف دستشویی دندان هایتان را مسواک بزنید بهتر است قبل از کشیدن سیفون درب توالت را ببنید.

۱۰- استرس زدایی کنید

سلامت روحی نیز به اندازه ی سلامت جسمی اهمیت دارد. اگر فکر می کنید دچار استرس و اضطراب شده اید هر کاری که در حال انجام آن هستید را متوقف کرده و چشم هایتان را ببندید. سپس ۵ نفس عمیق بکشید و ذهن خود را از افکار منفی و ناراحت کننده خالی نمایید.

وبگردی

روی خط خبر

  • آسوشیتدپرس: آلمان به دنبال جاسوس‌های ایران است
  • ادعای الاخبار: سفر سردار سلیمانی به بغداد قبل از انتخابات مهم عراق / ایران، العبادی، حشد شعبی و حکیم را سوار «کشتی نوح» کرد
  • سخنگوی وزارتخارجه: تا برگزاری جام‌جهانی ۲۰۱۸ لغو روادید با روسیه محقق نمی‌شود/ سفر محمود عباس به ایران گمانه زنی و خبرسازی است
  • راه‌اندازی پایانه جدید تاکسی در میدان آزادی
  • آلمان: برخورداری از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای حق ایران است
  • اولین مانور سیاسی مخالفان بارزانی و تکاپوی احزاب حاکم
  • نقشه آمریکا و خشم اردوغان
  • عیسی کلانتری: حق هوای پاک بر حق هسته‌ای تقدم دارد
  • یارانه نقدی دی امشب واریز می‌شود
  • بازگشت به کار بازنشسته میلیاردی به بانک مرکزی
  • مقام آمریکایی: پنتاگون اولویتش را مقابله با نفوذ ایران در سوریه قرار داده است
  • اکسید گوگرد موجود در دود نیروگاه مفتح فراتر از حد مجاز است
  • پرستاران همچنان در انتظار اجرای قانون “تعرفه‌گذاری”/ تاخیر ۱۰ ماهه در پرداخت کارانه‌های پرستاری
  • سردار باقری: ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است
  • “صدای مهیب شنیده‌شده در کرمانشاه ارتباطی به نیروهای مسلح ندارد”
  • اتحادیه اروپا: بریتانیا هنوز هم می‌تواند عضوی از اتحادیه باقی بماند
  • استانداری خراسان رضوی: معاندان نظام قصد داشتند اعتراضات را به دهه فجر بکشانند/ دستگیرشدگان با هر سه جناح مخالف بودند
  • قیمت تویوتا پریوس در ایران توسط شرکت ایرتویا افزایش یافت
  • اجرای سراج با آرزوی سلامتی برای شجریان
  • موافقت با بازدید نمایندگان مجلس از اوین
  • ماجرای عجیب ممنوع التصویری آقای خواننده
  • یزد در جایگاه نخست سوادآموزی در کشور
  • جعبه سیاه در چین باز می‌شود/ حمله موشکی آمریکا به سانچی دروغ است
  • خام‌فروشی دیتا را متوقف می‌کنیم
  • حرکت عربستان به سمت خودروهای برقی
  • ایران سراغ فلز ۱۶۰ هزار دلاری رفت
  • دیوان عدالت اداری شرط داشتن نمایندگی از شرکت مادر را ابطال کرد+سند
  • گسل‌های گره غربی و شرقی تهران فعال شده‌اند
  • خودروهای «آفرود»، عامل تخریب بوستان جنگلی سوهانک/۲۵خودرو توقیف شد
  • بازگشت آرامش به بازار نهاده‌های دامی/قیمت‌ها کاهش یافت