نامزدها اعتراضات خود را به کمیسیون تبلیغات نظارت بر انتخابات اعلام کنند

سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدها درصورت احساس بی عدالتی در پخش تصاویر و گزارشهای مرتبط با خود در صدا و سیما، اعتراض خود را به این کمیسیون اعلام کنند تا پیگیری شود.سیداحسان قاضی زاده هاشمی  در مورد اینکه بخش های خبری صدا و سیما در نشان دادن حضار در همایش های بعضی نامزدها عدالت را رعایت نمی کند، گفت: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات دکوپاژ بسته های خبری را تعیین کرده و صدا و سیما باید این موارد را رعایت کند.
وی افزود: ساختار بخش های خبری و عدالت زمانی را برای پرداختن به هر نامزد تعیین کرده ایم، حتی میزان پلاتوخوانی مجری و تصاویر بسته از نامزدها مشخص است. در مورد همه نامزدها باید یکسان باشد و مثلا اگر در یک بسته خبری دو دقیقه ای تصویر بسته یکی از نامزدها 30 ثانیه نشان داده می شود در مورد دیگر نامزدها نیز همینطور باشد.
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در نظر داشت بعضی نامزدها سفر استانی ندارند یا در همایشی حاضر نیستند و در قالب گزارش فقط به فعالیت های آن روز آنها پرداخته می شود.
وی یادآور شد: گزارشی که در مورد هر یک از نامزدها داده می شود باید خبری باشد ضمن اینکه بیش از 24 ساعت از آن نگذشته باشد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: هر نامزدی که احساس می کند در بخش های خبری و تصویری، عدالت در مورد او رعایت نشده است؛ می تواند موضوع را به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات منتقل کند.
وی گفت: این کمیسون هر روز جلسه دارد و روزانه بین 6 تا 12 ساعت پیگیر موضوعات تبلیعات هستیم. ضمن اینکه بعضی از اعضای کمیسیون و نمایندگان بعضی از اعضا در همه برنامه های زنده و گفت وگوهای ویژه خبری نیز حضور دارند.
وی در مورد اینکه آیا رعایت نشدن عدالت در مورد نامزدها در شورای نظارت بر صداوسیما نیز قابل پیگیری است؟ گفت: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات روند نظارتی قبل از پخش و شورای نظارت روند نظارتی بعد از پخش را دارد، هر چند کمیسیون می تواند به آنچه پخش شده هم ورود پیدا کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، سید مصطفی هاشمی طبا، اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی میرسلیم نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید