مهم‌ترین عامل بروز چاقی چیست ؟

    کد خبر :91262

محققان انگلیسی باور دارند، بزرگسالانی که کمتر از 7 ساعت خواب شبانگاهی دارند بیش از دیگر افراد مستعد چاقی و اضافه‌ورن هستند.

کارشناسان در تازه‌ترین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که علت اصلی چاقی عدم توازن بین مصرف کالری و سوزاندن آن است و بر اساس شواهد موجود، کم‌خوابی و بی‌خوابی می‌تواند در بروز این عدم توازن نقش داشته باشد.

کارشناسان باور دارند، چاقیِ در اثر بی‌خوابی بیش از کودکان در بزرگسالان خودنمایی می‌کند و آنها با الگوی خواب ضعیف و نامنظم زمینه چاقی را برای خود فراهم می‌کنند.

آنها همچنین تذکر می‌دهند که تغییر در ساعت درونی بدن در طولانی مدت با اختلال در تولید هورمون‌ها، موجب ایجاد مشکلات جدی برای سلامتd از جمله چاقی می‌شود.

محققان انگلیسی در دانشگاه لیدز با بررسی 1600 بزرگسال اظهار کردند: «حداقل خواب برای حفظ سلامتی بزرگسالان 7 ساعت است و کسانی‌که حتی 6 ساعت می‌خوابند در معرض چاقی قرار دارند».

دانشگاه لیدز، دانشگاهی در شهر لیدز انگلستان است؛ این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان و 87 اُمین دانشگاه جهان طبق رنکینگ “QS” در سال 2015 می‌باشد.

دکتر لورا هاردی، محقق ارشد این تحقیق، گفت: «ما متوجه شدیم، بزرگسالانی که خوابشان کمتر از همسالانشان است، بیش از آنها مستعد چاقی و اضافه‌وزن هستند؛ یافته‌های ما اهمیت خواب کافی را مشخص می‌کند».

کارشناسان این تحقیق یادآوری می‌کنند که نتایج مطالعات نشان داده است، 7 تا 9 ساعت خواب برای اکثر بزرگسالان مناسب است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید