فرمانده نیروهای سازمان ملل در لبنان ادعای «نیکی هیلی» را تکذیب کرد

  • سیاسی
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۰۶
    کد خبر :91250

«میشائیل بیری» فرمانده ارشد نیروهای حافظ صلح در لبنان ادعای آمریکا و اسرائیل مبنی بر وجود انبارهای غیرقانونی سلاح متعلق به حزب الله در لبنان را رد کرده است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از آسوشیتدپرس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده ایران به طور غیرقانونی برای متحدانش در لبنان سلاح ارسال می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را متهم کرده که چرا نسبت به اقدامات ایران کور است.

«میشائیل بیری» فرمانده ارشد نیروهای حافظ صلح در لبنان این ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود انبارهای غیرقانونی سلاح متعلق به حزب‌الله در لبنان را رد کرده است.

هیلی ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیروی حافظ صلح سازمان ملل را مورد خطاب قرار داده و گفته آنها باید جریان ورود سلاح‌های غیرقانونی به سمت حزب الله در جنوب لبنان در نزدیکی اسرائیل را متوقف کنند.

وی مدعی شد: از سال ۲۰۰۶ حجم وسیعی از سلاح غیرقانونی به سمت حزب الله روانه شده که بیشتر آنها از سوی ایران ارسال شده است. این سلاح‌ها به طور آشکار اسرائیل را تهدید می‌کند.

«بیری» گفت که نیروهایش هیچ شواهدی دال بر وجود چنین سلاح‌های غیر قانونی که وارد این منطقه شده باشد پیدا نکرده‌اند. با این حال هیلی مدعی شده که بیری تنها فرد در جنوب لبنان است که نسبت به اقدامات حزب الله کور است.

وی مدعی شد: همه این شواهد نشان می‌دهد ما باید در ماموریت‌ها تغییراتی ایجاد کنیم. وقت آن رسیده که شورای امنیت بر عملیات‌های نیروهای حافظ صلح نظارت کند. ما نباید به تروریست‌ها راه نشان بدهیم.

یک دیپلمات سازمان ملل گفته که روسیه و فرانسه از هیچ تغییری در عملیات‌های نیروهای حافظ صلح حمایت نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید