تفاهم وزیر مسکن عراق و بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه های عمرانی در عراق

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۶

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزیر مسکن، عمران و خدمات شهری عراق روز چهارشنبه درباره مشارکت شرکت های وابسته به این بنیاد در پروژه های عمرانی عراق به تفاهم رسیدند.’محمد سعیدی کیا’ رییس بنیاد مستضعفان که بامداد امروز /چهارشنبه/ وارد بغداد شد، در دیدار با خانم ‘آن نافع اوسی’ وزیر مسکن، عمران و خدمات شهری عراق بعد از انجام مذاکرات دو جانبه، درباره مشارکت شرکت های تابعه بنیاد در طرح های عمرانی عراق به تفاهم رسیدند.
رییس بنیاد مستضعفان در نشست خبری مشترک با وزیر عراقی به خبرنگاران گفت که بنیاد مستضعفان با توجه به توانمندی هایی که دارد می تواند در بخش های مختلف از جمله مسکن به صورت مشارکتی با طرف عراقی آماده سرمایه گذاری است.
سعیدی کیا خاطر نشان کرد: اگرچه بنیاد تجربه کار در عراق را دارد، اما با توجه به مذاکرات امروز، منتظر است تا وزارت مسکن عراق طرح و پروژه های خود را معرفی کند.
وی اضافه کرد: مذاکرات امروز بستری سازی برای کارهایی است که می توان در عراق در زمینه های مختلف انجام داد.
سعیدی کیا خاطر نشان ساخت که بنیاد مستضعفان آمادگی دارد در همه مناطق از جمله مناطق آزاد شده از تروریسم در عراق، طرح های پیشنهادی وزارت مسکن و عمران و خدمات شهری عراق را به اجرا بگذارد.
آن نافع اوسی نیز در این نشست خبری گفت که بنیاد مستضعفان دارای توانمندی های متعددی در زمینه های مسکن، آب، فاضلاب، خدمات شهری و راهسازی است که در عراق به آن نیاز است.
وی گفت: در مذاکرات امروز راه های همکاری بین دو طرف به منظور رسیدن به یک یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه و احیا کردن طرح های متوقف شده و اجرای طرح های جدید و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک بحث و گفت وگو شد.
وی یادآور شد که مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی مناطق آزادشده از تروریسم یکی از محورهای گفت وگو در مذاکرات امروز بود.
وزیر مسکن، بازسای و خدمات شهری گفت که رییس بنیاد مستعضفان به دعوت رسمی این وزارتخانه وارد عراق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید