تنها «مقاومت» مانع جسارت دشمنان به ایران شد/ کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۳

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: مقاومت مردم و قدرت رزمندگان ما باعث شده تا دشمنان قسم خورده ایران اسلامی جرات جسارت به کشور ما را نداشته باشند.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(چهارشنبه 13 اردیبهشت) در حاشیه دیدار با آمن دولا معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی و عملکرد رسانه ملی اظهارداشت: از اینکه کار مبارزات انتخاباتی به خوبی پیش می‌رود و شش کاندیدای حاضر که تایید صلاحیت شده‌اند هرکدام به کار تبلیغاتی خود با قوت تمام می‌پردازند، این بسیار امیدوار کننده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دموکراسی و انتخابات در کشور ما امری جا افتاده و نهادینه شده است، بنابراین از اینکه چنین اقبالی از سوی مردم برای انتخابات می‌شود، خوشحال هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران سرنوشت مردم با انتخابات به دست خودشان است و این سنت حسنه مردم سالاری دینی جا افتاده و هر سال بهتر از گذشته برگزار می شود.

ولایتی گفت: بدون تردید اظهار نظر کاندیداها حق آنها است و از رسانه ها و  از رسانه ملی تا به حال خوب استفاده شده است. مناظرات جزو ضرورت های دموکراسی است.

وی افزود: توقع مردم ما که ریشه‌دار و فرهنگی از لحاظ تمدنی هستند، این است که کاندیداها احترام یکدیگر را حفظ و به ارائه برنامه‌های خود در آینده بپردازند. کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند زیرا که این موضوع نه مورد پسند مردم است و نه اخلاق اسلامی آن را می پذیرد.

ولایتی خاطرنشان کرد: تا به حال کاندیداها در این رابطه خوب رفتار کردند اما همه باید به آنها توصیه کنیم که متواضعانه حرمت یکدیگر را نگه دارند و مردم ما هم طالب این هستند که صحنه رقابت‌های انتخاباتی نشان دهنده اخلاق اسلامی و ایرانی باشد. هر کاندیدایی که به تخریب دیگری پرداخته اثر عکس گذاشته و بهتر است بجای این کار به ارائه برنامه های آتی خود بپردازد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سایه جنگ تنها با حضور مردم از جمهوری اسلامی دور شده و نه مسئولین، تصریح کرد: تنها مقاومت مردم و قدرت رزمندگان ما باعث شده تا دشمنان قسم خورده ایران اسلامی جرات جسارت به کشور ما را نداشته باشند، چرا که اگر چنین تفکری از ذهنشان عبور کند چنان ضربه‌ای خواهند خورد که هیچگاه فراموششان نشود.

وی تاکید کرد: مردم ایران همیشه نشان دادند که در تمام عرصه‌ها از منافع ملی، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود دفاع می‌کنند و هیچ کشوری چه آمریکا و چه غیر آمریکا جرئت جسارت به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ولایتی با اشاره به دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت:دیدار صمیمی و ارزشمندی با معاون وزیر امور خارجه ایتالیا داشتیم. روابط میان دو کشور همواره مثبت بوده و دارای سابقه ای طولانی است. در این دیدار درباره مسائل دو جانبه، مسائل و بحران های منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردیم که اشتراکات خوبی هم با یکدیگر داشتیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با تأکید بر اینکه مشکلات امروز منطقه راهکار نظامی ندارد، اظهار داشت: ایران و ایتالیا از مذاکرات آستانه در راستای ایجاد صلح در سوریه حمایت می‌کنند و برای جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه، تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: ایران در این منطقه قرار دارد و ایتالیا هم که در نزدیکی منطقه است، بنابراین منفعت همه ما در این است که مسائل و مشکلات موجود منطقه با راهکار نظامی پیش نرود که این شیوه برای همه مخرب است و باید راهکار سیاسی را دنبال کرد. ما معتقدیم باید مردم منطقه بتوانند سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید