فولادی‌ها و معدنی‌ها لیدر بلامنازع بازار سهام

    کد خبر :91100

 

بازار سهام امروز در حالی با معاملاتی به نسبت پر حجم روبرو شد که با جابجایی معامله گران اغلب حقیقی از بازار دوم به بازار اول بورس سهم های بزرگ شاخص ساز به پشتوانه گروه فلزات اساسی و معدنی ها پیشرو شدند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز شنبه 4 شهریور ماه 96 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 355 واحدی نمایشگر عدد 82 هزار و 897 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 17 واحدی به عدد 17 هزار و 750 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 115 واحدی به عدد 26 هزار و 861 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 12 واحدی، عدد 13 هزار و 445 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 498 واحدی به رقم 91 هزار و 164 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 395 واحد افزایش در حالی عدد 58 هزار و 290 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 21 واحدی به رقم 179 هزار و 572 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش 7 واحدی روی رقم 947 واحد ایستاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز بازار سهام شاهد معاملاتی شاداب و پرتحرک در میان بازار اولی ها و شرکت های بزرگ به رهبری گروه فلزات اساسی و گروه معدنی ها بود . بازاری که به تبع رشد قیمت جهانی فلزات اساسی در روز های گذشته به دنبال سهم های صادرات محور است.

با این همه امروز بازار سهم همچنان به بخشنامه بانک مرکزی با دیده تردید نگریست چرا که معتقد است با وجود تلاش بانک مرکزی برای کاهش دستوری نرخ سود بانکی اما هچنان روزنه های مختلف سیستم بانکی باعث می شود تا نرخ سود ترجیحی برای صاحبان منابع مالی کلان جذاب باشد.

هر چند که دستور وزیر اقتصاد برای راه اندازی بازار ثانویه اوراق سخاب و اخزا در بازار متشکل و تحت نظارتی به نام بازار سرمایه می تواند تب نرخ بازدهی موثر 40 درصدی را فروکش کند.

بورس تهران امروز شاهد اقبال خریداران اغلب حقیقی به گروه فلزات اساسی و معدنی ها به رهبری دو قلو های سنگ آهنی بود با این تفاوت که برخی معامله گران ترجیح می دادند با جابجایی برخی دارایی ها در پرتفوی به دنبال تحصیل سهم های برخوردار از وضعیت بنیادی بهتر به تکاپو بیافتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید