جدیدترین اخبار
۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۹ اقتصادی کد خبر :91060

چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم؟

چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم؟

استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، امری پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد. همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. استفاده از ۶ تکنیک زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید.
از تجزیه‌وتحلیل‌های اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری خود استفاده کنید

در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌اندازه‌گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، ازجمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می‌کنند از این کانال استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند.

هنگامی‌که به دنبال یک ابزار تحلیلی اینستاگرام می‌گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اول و مهم‌تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد، یعنی نشان دهد که کدام پست‌ها بهتر جواب داده‌ و مشارکت بیشتری را از آن خود کرده‌اند و بالاترین نرخ کلیک را داشته‌اند. این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند استفاده‌ی مؤثرتری از اینستاگرام داشته باشند.

به‌علاوه، بازاریابان به‌احتمال‌زیاد می‌خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه‌ریزی پست‌ها را دارد. اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی را که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است، تعیین کنند. این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است.

درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تأثیر کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص را مشخص کند. این قابلیت باعث می‌شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به‌یادماندنی‌تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد.

 


از محتوای تولیدی توسط کاربران استقبال کنید

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده‌ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می‌شود. درواقع UCG زمانی معنادار است که یکی از مصرف‌کنندگان محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده‌شده است. برندها می‌توانند این محتوا را به‌عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصولشان، مورداستفاده‌ی مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا می‌برد و باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.

استفاده از UCG تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود. ولی اغلب برندهای موفق در اینستاگرام از UCG برای به اشتراک‌گذاری محتوای قانع‌کننده‌ای که به افزایش اعتبار روایات و داستان‌های آن‌ها منجر می‌شود، استفاده می‌کنند.
یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

برای اینکه هم‌زمان هم برند و هم کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید که می‌تواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود. ابزارهایی مانند Tint و Tagboard به شما در جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و هم‌زمان مطالب ارسال‌شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می‌کنند.

این کار باعث می‌شود مخاطبان، حساب اینستاگرام برند موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند و به‌علاوه به گسترش محتوای به اشتراک گذاشته‌شده نیز منجر می‌شود.
حساب اینستاگرام خود را در سایر کانال‌های مجازی به نمایش بگذارید

شرکت‌هایی که علاقه‌مندند حساب کاربری موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشند، باید با تبلیغ صفحه‌ی خود در سایر کانال‌های اینترنتی، آن را ارتقا دهند. اگر تیم بازاریابی شما از ایده‌های نوآورانه‌ای در صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده می‌کند، کاملاً منطقی است که از آن‌ها در وب‌سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه‌های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط‌اند، صحبت کنید.

این کار باعث می‌شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند و درعین‌حال باعث می‌شود وقتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی صحبت به میان می‌آید، رهبران کسب‌وکار شما افرادی هوشمند و حرفه‌ای معرفی شوند.

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می‌کنید تا به این وسیله پیغامی خاص را به مخاطبان خود برسانید. طبق تحقیقات سایت AdWeek، تقریباً ۹۴درصد شرکت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتایج آن را مثبت و قابل‌توجه دانسته‌اند. درست است که برای شرکت‌ها، تعیین میزان دقیق تأثیر یک شخص خاص ممکن نیست، ولی اگر از این روش به‌خوبی استفاده کنید، بازده فوق‌العاده‌ی آن را در جوانب مختلف کسب‌وکارتان خواهید دید.

 


از محتوای ویدیویی بیشتری استفاده کنید

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات وب‌سایت رسانه‌های دیجیتالی MWP، بیش از ۵۵ درصد مردم هرروز دستکم یک ویدیو را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند. نسبت به عکس‌های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به‌صورت قابل‌اعتمادتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به خود جذبمی‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده‌اند.

جمع‌بندی

برای بهبود بازاریابی اینستاگرامی خود، بهتر است لااقل برخی از نکات ذکرشده در این مقاله را مورداستفاده قرار دهید و امتحان کنید. بازاریاب‌ها پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنند که ابزار آنالیزی اینستاگرام آن‌ها، به‌خوبی نتایج درست و واقعی را به آن‌ها نشان می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل پست‌های اینستاگرام به بازاریاب‌ها کمک می‌کند که متوجه شوند چه نوع محتوایی تأثیرگذارتر است و بیشتر موردتوجه فالوئرها قرار می‌گیرد. همچنین این ابزارها پست برنامه‌ریزی‌شده‌ی محتوای انتخابی را تسهیل می‌کنند.

در مرحله‌ی بعد بازاریاب‌ها باید محتوایی را که با مخاطبانشان بهتر ارتباط می‌گیرد، شناسایی کنند که ممکن است استفاده از UCG، تبلیغات توسط شخصیت‌های محبوب یا محتوای ویدیویی باشد. درنهایت استفاده از دیوار اجتماعی و تبلیغات در سایر رسانه‌ها می‌تواند در افزایش تعداد فالوئرها نقش مثبتی ایفا کند.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • ترامپ: عکس‌های کودکانی در قفس در دوران اوباما را به یاد بیاوررید
  • زنگ ورزش مدارس پایتخت دوشنبه تعطیل است
  • پراید، ۲۰۶ و چند تا ماشین چینی
  • تهدید اسرائیل و آمریکا در صورت شراکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
  • یکشنبه سیاه بورس تهران!
  • محکومیت‌های صادره در مورد اسفندیار رحیم مشایی تایید شد
  • حسینی کیا، نماینده مجلس: مذاکره با تلگرام کاری بود که نظام انجام داد/ در اين مذاکرات تخلفی نشد
  • «گریفیتس» از گروههای یمنی خواست که به آتش بس پایبند باشند
  • معترضان بلژیکی با پلیس درگیر شدند
  • تظاهرات گسترده مردم بلژیک در پایتخت به درگیری با پلیس کشیده شد
  • هوای تهران برای همه ناسالم می‌شود
  • امکان استعلام ممنوع الخروجی از طریق مراجعه افراد به پلیس مهاجرت
  • بودجه صدا و سیما نباید صرف کارهای ضعیف شود
  • پیش تولید سریال «حضرت موسی (ع)» آغاز شد/ نهایی شدن نگارش ۴۴ قسمت
  • مجموعه داستان‌ «سردی» نقد و بررسی می‌شود
  • کتاب «زیبایی‌شناسی هالیوود» چاپ شد
  • تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۱۹ کاهش می‌یابد
  • کمیسیون صنایع با ارجاع پرونده آذری جهرمی به قوه قضائیه مخالفت کرد
  • پزشکیان: از نامه نمایندگان اصلاح طلب به رهبری برای برگزاری همه‌پرسی اطلاعی ندارم
  • چرا تحرکات اخیر «رضا پهلوی» یادآور حمله آمریکا به عراق است!؟
  • پنجمین حراج شب یلدای بامیلو برگزار می‌شود
  • روند نزولی قیمت یورو پس از قله ۲۲ هزار تومانی
  • خبر منصوب به خبرگزاری فارس تکذیب شد/تخریب صنعت قطعه سازی بازی در زمین دشمن است
  • ۳ هزار ویلچر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم معلولان مناطق محروم می‌شود
  • فعالیت در متروی تهران- پرند سرعت می گیرد
  • حسام الدین آشنا خبر برکناری داماد روحانی را تایید یا تکذیب نکرد: از روابط عمومی ریاست جمهوری بپرسید
  • احمدی نژاد تکثیر می شود؟ / ناصر ایمانی: احمدی نژاد تایید صلاحیت نمی شود اما زمینه ظهور بی نام و نشان ها را فراهم می کند
  • معرفی ۳ نفر برای عضویت در شورای فنی شهرداری تهران
  • ارائه جدول بهای خدمات در سیاست های بودجه سال ۹۸
  • الزام شهرداری به اختصاص نیمی از پست‌های مدیریتی به زنان و جوانان
  • Ad