سهم اندروید از بازار موبایل به ۸۷/۷درصد رسید

    کد خبر :90975

 

بر‌اساس آخرین آمار اندروید همچنان در حال گسترش است و اکنون سهم اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند به 7/ 87 درصد رسیده است.

موسسه گارتنر گزارش‌های خود را در سه ماه دوم سال میلادی جاری منتشر کرد. بر اساس این گزارش‌ها فروش جهانی گوشی‌های همراه به میزان 6/ 7 درصد در سه ماه دوم سال میلادی جاری افزایش داشته است. از بین 2/ 366 میلیون دستگاه گوشی هوشمند که در این بازه زمانی به فروش رسیده‌اند مقدار 7/ 87 درصد آنها دارای سیستم عامل اندروید بوده‌اند و 1/ 12 درصد نیز از سیستم‌ عامل iOS بهره گرفته‌اند.

به گزارش  بازتاب  به نقل از فارنت ، مدیر موسسه آماری گارتنر، در گزارش خود مدعی شد که تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده‌ با قیمتی حدود 150 تا 200 دلار، از جانب کاربران ساکن در کشورهای در حال توسعه، افزایش داشته است. به گفته این مدیر ارشد برای این کاربران، مجهز بودن گوشی به اینترنت 4G در اولویت قرار داشته است. در صدر فهرست فروشندگان گوشی‌های هوشمند نیز در سه ماه دوم سال میلادی جاری، شاهد نام سامسونگ هستیم. این شرکت کره‌ای توانسته است چیزی حدود 5/ 82 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند. این موضوع باعث شده تا سامسونگ 5/ 22 درصد از بازار گوشی‌های همراه را در اختیار خود داشته باشد. موسسه گارتنر احتمال می‌دهد با وجود حضور رقبای چینی، باز هم شاهد افزایش فروش گلکسی‌های اس 8 سامسونگ در سال جاری میلادی باشیم. در سه ماه دوم سال 2017 اپل نیز فروشی برابر با 3/ 44 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون را تجربه کرده است. جالب است بدانید این آمار در همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی برابر با 4/ 44 دستگاه گوشی هوشمند بوده است و با یک حساب سر‌انگشتی می‌توان گفت اپل شاهد کاهش فروش آی‌فون‌های خود است. البته گارتنر پیش‌بینی کرده است که معرفی آی‌فون 8 می‌تواند باعث افزایش فروش آی‌فون‌های اپل در سال میلادی جاری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید