تابستان خاموش می‌شود؟

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۲

درحالی که قائم مقام وزیر نیرو رشد هفت درصدی مصرف برق را برای فصل تابستان پیش‌بینی کرده مسوولان توانیر معتقدند که اگر رشد مصرف بیش از پنج درصد شود قطعا با مشکلاتی برای تامین برق کشور روبرو خواهیم شد.

 رشد ۲.۵ برابری مصرف صنایع گرچه می‌تواند تاثیرات مثبتی در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد اما برای تامین برق در زمان پیک شرایط مساعدی پیش‌بینی نمی‌شود چراکه طبق گفته‌های محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اگر رشد بار تنها در حد ۵ درصد باقی بماند، با مشکل خاصی در کشور مواجه نمی‌شویم اما اگر این میزان از ۵ درصد افزایش یابد ممکن است حتی تولید نیز کفایت نکند.

بر اساس گفته‌های او تاکنون برنامه‌ریزی‌های متعددی برای مدیریت مصرف و مدیریت شبکه صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود بتوان خاموشی‌های تابستان سال جاری را کنترل کرد. اما به طور کلی باید گفت که در تابستان سال جاری خاموشی پراکنده که یک مسئله معمول است را شاهد خواهیم بود اما خاموشی سیستماتیک دور از ذهن به نظر می‌رسد.

این مقام مسوول بر این باور است که با توجه به رشد ۵ درصدی مصرف در تابستان سال جاری پیش‌بینی می‌شود که امسال ۲۰۰ ساعت مشکل تامین برق داشته باشیم حال اگر بخواهیم به گفته ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در این زمینه اشاره کنیم باید گفت ه با احتساب رشد هفت درصدی مصرف برق میزان خاموشی باید از این عدد فراتر رود.

در مجموع مساله‌ای که تمام مسوولان به آن توجه دارند توجه به صرفه‌جویی در مصرف برق است اما این مساله که تابستان امسال تا چه میزان درگیر خاموشی خواهیم بود موضوعی است که گویا هنوز مسوولان نیز سر آن اتفاق نظر ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید