تفاوت جنس مدیریتی نجفی و قالیباف از نگاه دو عضو اصلاح‌طلب و اصولگرای شورای چهارم

  • سیاسی
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱
    کد خبر :90911

دوره جدید مدیریت شهری با گرایش اصلاح طلبان از امروز در تهران آغاز شد و شهروندان تهران منتظر ببینند چه تفاوت مدیریتی را در چهارسال آینده نسبت گذشته تجربه خواهند کرد.

محسن سرخو در گفتگو با نامه نیوز درباره تفاوت جنس مدیریتی نجفی با قالیباف گفت: ایرادات و اشکالاتی به مدیریت شهری آقای قالیباف وارد می دانم، او 12 سال شهردار تهران بود. بعد از این مدت تهران همچنان برای سالمندان، کودکان، بیماران، معلولان و جانبازان قابل سکونت نیست. معضل آلودگی هوا و ترافیک حل نشد و برنامه های مصوب حمل و نقل عمومی به اجرا در نیامد. پل صدر پروژه خوبی نبود چون ارزش ترافیکی ندارد.

وی افزود: البته کارهای خوبی هم مثل بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه صیاد شیرازی، بهره برداری از برج میلاد، احداث زیرگذرها، توسعه فضای سبز انجام شد. امیدواریم کارهای خوب در دوره شورای پنجم ادامه پیدا کند. معوقات اجرای مصوبات برنامه پنج ساله تکمیل و جبران شود. انشاءالله مردم در آسایش و راحتی بیشتری زندگی کنند.

عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم تأکید کرد: آقای نجفی تجربیات خوب و گرانبهایی را در وزارت آموزش پرورش، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شورای شهر سوم دارد بنابراین دقیقا از نزدیک شهر تهران و حوزه کاری شورای شهر را می شناسد. پیش بینی ام این است که او در کار مدیریت شهر تهران موفق تر از آقای قالیباف خواهد بود و مردم تهران در آسایش بیشتری زندگی و از هوای بهتری تنفس خواهند کرد. در کل آقای نجفی بیش از آقای قالیباف به برنامه اهمیت و در هزینه های شهرداری اولویت بندی انجام می دهد.

همچنین اقبال شاکری درباره تفاوت مدیریتی قالیباف و نجفی گفت: آقای نجفی هنوز مدیریتی نکرده است که بخواهد قضاوت شود. معتقدم باید مدتی بگذرد تا نمودهای عملکرد آقای نجفی در شهرداری و اعضای شورای شهر پنجم خود را نشان دهد. مدیریت آقای قالیباف چند ویژگی داشت که نمی توان با این دوستان او را مقایسه کرد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف ریسک پذیری و توانمندی زیادی برای اجرای پروژه های بزرگ شهری مثل احداث مترو، بزرگراه ها، بوستان های وسیع، نمایشگاه بزرگ کتاب، ساماندهی تپه های عباس آباد، پل ها و ابنیه های سنگین داشت. این توانمندی ها و ظرفیت مدیریتی خاص او بود که با اتکا به همین ظرفیت ها و توانمندی ها می توانست به اجرای، تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها بپردازد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری لایه های گوناگون، وسیع و تودرتو دارد آقای قالیباف به واسطه تجربه مدیریت کلان در حوزه نیروی هوایی و نیروی انتظامی، شبکه های گسترده ای از ارتباطات را داشت. بر همین اساس در اجرای پروژه ها و برنامه های مدیریت، بحث قراردادها، تهاترها و تأمین مالی جایی گیر نمی کرد، شهردار تهران باید حائز چنین ویژگی هایی باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان شورای شهر چهارم اظهار کرد: آقای نجفی انشاءالله باقدرت بتواند این طور بروز و ظهوری در مدیریت شهر تهران نشان دهد. حالا بعد از یکسال می تواند عملکرد او را با ویژگی هایی که گفت مقایسه کرد.

وی افزود: البته آقای نجفی از مدیران کشور است و برای او آرزوی موفقیت می کنیم ولی اداره شهردار تهران واقعا کار بزرگ، با اهمیت و حجم مسئولیت هیأت وزیران است. امیدوارم آقای نجفی ضمن توجه به این موضوع، عُده لازم را برای پیشبرد امور شهری تجهیز کرده باشد. مدیریت کلانشهر تهران کار ساده ای نیست و با سایر شهرها تفاوت دارد. آقای نجفی خودش را باید برای حجم کاری در سطح هیأت وزیران آماده کند.

شاکری درباره آثار کنار رفتن قالیباف از مدیریت شهر تهران برای اصولگرایان یادآور شد: فراغت کار او باعث شود، تحولی در حوزه فعالیت های سیاسی و اجتماعی اصولگرایی رخ دهد که چندی پیش نیز از آن تحت عنوان نواصولگرایی یاد کرد. به نظر می آید آقای قالیباف از این پس فرصت بیشتری برای تئوریزه کردن مدل های خدمت گذاری به مردم را پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید