حافظه کوتاه مدت خود را از بین نبرید

    کد خبر :90889

افرادی که الکل مصرف می‌کنند در برهه‌ای ممکن است حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و دچار حوادث جانی یا مالی شوند در حالیکه بعد از پاک شدن اثرات الکل هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورند.

علی سلجوقیان پزشک عمومی بیان داشت: یکی از عوامل مهم در حوادث ترافیکی عامل انسانی است که در بسیاری از مواقع قابل پیشگیری است.
این پزشک عمومی اذعان داشت: افرادی که الکل مصرف می‌کنند در برهه‌ای ممکن است حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و دچار حوادث جانی یا مالی شوند در حالیکه بعد از پاک شدن اثرات الکل هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورند.
سلجوقیان، مصرف الکل را یکی از فاکتورهای افزایش احتمال حوادث بیان کرد و گفت: مشاهده می‌شود در دنیای غرب که مصرف الکل مجاز است آمار حوادث و تصادفات ناشی از آن رو به افزایش است و تحقیقات زیادی در این باره صورت گرفته شده است.
وی افزود: زمانی که فرد الکل مصرف می‌کند سمی وارد بدن می‌شود که تمام اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مغز یکی از مهمترین اعضایی است که با مصرف الکل دچار تغییراتی مثل عدم کنترل هیجان و رفتارهای تکانشی می‌شود.
این کارشناس شبکه رادیویی سلامت در بیان ارتباط مصرف الکل با افزایش حوادث تصریح کرد: بخشی در جلوی مغز رفتارهای فرد را کنترل می‌کند و باعث جلوگیری از بروز واکنش ناهنجار در انسان می‌شود که باعث می‌شود فرد شخصیتی نرمال و طبیعی داشته باشد.
سلجوقیان، در پایان خاطرنشان کرد: با ورود الکل به مغز حالات طبیعی فرد سرکوب شده و فرد رفتارهایی از خود بروز می‌دهد که در شرایط عادی از خود نشان نمی‌دهد که یکی از آنها عدم رعایت سرعت مجاز در رانندگی در شرایط مختلف است که باعث افزایش حوادث و مخاطرات رانندگی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید