تنبیه و سلب عضویت در انتظار اعضای عهدشکن فراکسیون امید

  • سیاسی
  • شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۹
    کد خبر :90814

سخنگوی فراکسیون امید هشدار داد تنبیه و سلب عضویت در انتظار اعضای عهدشکن این فراکسیون است.

بهرام پارسایی درباره تعداد اعضای فراکسیون اظهار داشت: اگر همه پایبند بودند، الان بالغ بر 160 عضو داشتیم.

وی درباره اعضای واقعی می‌گوید: «من می‌گویم همان 105 رأیی که در زمان ریاست آقای عارف به ثمر رسید، فراکسیون امید پس از آغاز به کار مجلس ریزش داشته و البته این طبیعی است. عده‌ای به مجلس که رسیده‌اند، تغییر جهت داده‌اند، چون گویی رأیشان را آورده‌اند.

وی درباره رأی آوردن آذری جهرمی با وجود مخالفت اصلاح‌طلبان گفت: در مورد تک‌تک وزرا رأی‌گیری شد. حالا رأی‌ها بالا و پایین بود، اما محمدجواد آذری‌جهرمی،‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات،‌ در رأی‌گیری درون فراکسیونی رأی نیاورد، اما بعدتر دیدیم که برخی امیدی‌ها دنبال رأی جمع کردن برای ایشان بودند.

این سخنگو گفت: بدون شک ضمانت اعتبار فراکسیون نیازمند این است که برخورد جدی با افراد خاطی صورت گیرد. اگر فراکسیون ما 80 نفر آدم دلسوز و همدل داشته باشد، بهتر از 120 نماینده‌ای است که سر پیچ‌ها ما را تنها بگذارند و به وقت فرصت‌ها کنار ما باشند.

الان بهترین زمان ممکن است. امیدوارم آقای عارف و فراکسیون به این تصمیم برسند که هر چه سریع‌تر اسامی امیدی‌های واقعی را اعلام کنند. درخواست جدی ما این است که اسامی افرادی که عضویت جدی در فراکسیون را اعلام کرده‌اند، مشخص و جلوی سوء استفاده از نام امید گرفته شود.

پارسایی می‌افزاید: انتخابات هیئت رئیسه که بود برای کاندیداتوری 120 نفر آمده بودند. خب ما هم طبق همین به مردم آمار می‌دهیم و انتظار مردم بالا می‌رود. در بزنگاه‌های سیاسی اما پشت فراکسیون را خالی می‌کنند. متأسفانه گروهی فرصت‌طلبی سیاسی دارند و همین‌ ما و مردم را به اشتباه می‌اندازد. رقم درست که در بیاید، ما هم با مردم رودربایستی نداریم. صادقانه می‌گوییم این تعداد رأی داریم و حسب همان آرا در مجلس کار خواهیم کرد.

وی در پاسخ این سؤال که «بدترین تصاویری که این روزها دیدید و شما را آزرده کرد چه بود؟» می‌گوید:‌ تصویر بد متأسفانه زیاد بود. بدترین صحنه‌ها زمانی است که همکار و هم‌فراکسیونی‌تان برای فردی رأی جمع می‌کند که شما چند ساعت پیش در جمع‌بندی به رأی مخالف با او رسیده‌اید. این رفتار برخی نمایندگان واقعاً آزاردهنده بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهی چهارنبش باشی و جایی بروی که به نفعت باشد، درست نیست. همین چند نبش بودن لطمه زیادی به کشور وارد کرده است. اتفاقاً اصولگرای چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبی چندنبش بوده و حرمتش بیشتر است. متأسفانه افرادی داریم که با جهت باد رأی و نظرشان تغییر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید