افزایش قیمت طلا تا ۱۴۰۰دلار

    کد خبر :90771

 

بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کرد: قیمت طلا در آستانه شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری قرار دارد و تا اوایل سال آینده میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

فرانسیسکو بلانچ تحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ در مصاحبه با بلومبرگ تاکید کرد: نرخ بهره آمریکا در بلندمدت همچنان پایین خواهد بود و این مساله عامل اصلی ادامه روند صعودی قیمت است.
این گزارش افزود: فدرال رزرو آمریکا طی سال 2017 میلادی مطابق با انتظارات سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی تمایل زیادی برای افزایش نرخ بهره نداشته است. از سوی دیگر پیش بینی می شود که بانک مرکزی اروپا به زودی برنامه خرید اوراق قرضه را آغاز کند. این دو عامل می تواند تاثیر مهمی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.
بلانچ در این باره گفت: بانک مرکزی اروپا تمایل زیادی برای آغاز سیاست های سختگیرانه پولی دارد. اجرای این سیاست ها می تواند در نهایت موجب افزایش ارزش یورو در برابر دلار و در نتیجه به نفع قیمت جهانی طلا باشد.
وی افزود: بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو از سوی دیگر می تواند ارزش یورو در برابر دلار را افزایش دهد و این مساله نیز بر افزایش احتمالی قیمت طلا موثر خواهد بود.
به نوشته طلا،قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد رشد داشته است ولی هنوز نتوانسته است بالاتر از سطح مقاومتی و حساس 1300 دلاری تثبیت شود.
بلانچ گفت: علت اصلی افزایش قیمت طلا در سال 2017 میلادی، کاهش ارزش دلار آمریکا، تنش های سیاسی داخلی آمریکا و همین طور تنش های ژئوپلیتیک بین آمریکا و کره شمالی بوده است.
وی افزود: مهمترین تهدید برای قیمت طلا در شرایط کنونی، موفقیت دولت ترامپ در عمل به وعده های اقتصادی و مالی خواهد بود. اگر ترامپ بتواند سیاست های اقتصادی و مالی مورد نظرش را اجرا کند این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
هفته گذشته نیز بانک وی تی بی پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.
ری دالیو تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا 10 درصد دارایی و سرمایه خود را به صورت طلا نگهداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید