یک مقام آمریکایی مدعی شد؛

نگرانی آمریکا از نزدیک شدن یک پهپاد ایرانی به ناو “نیمیتز”

  • سیاسی
  • جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۹:۲۱
    کد خبر :90746

یک دریابان نیروی دریایی آمریکا با اشاره به نزدیک شدن یک پهپاد ایرانی به ناو “نیمیتز” آمریکا در هفته‌های اخیر اعلام کرد که این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری برای آمریکا شده است.

آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به درگیری‌های اخیر ایجاد شده میان ایران و آمریکا در خلیج فارس نوشت: برای فرماندهان ارشد آمریکایی که بر روی ناوها حضور دارند، حضور پهپادهای ایران بسیار نگران‌کننده است.

بزرگ‌ترین نگرانی آن‌ها آن است که این پهپادهایی که وظیفه آن مشاهده و دریافت اطلاعات است، یک تهدید مستقیم نسبت به کشتی‌های آمریکایی است که در یکی از مهم‌ترین آب‌راه‌های جهان از نظر اقتصادی و سیاسی رفت و آمد دارند.

بیل بایرن، دریابان نیروی دریایی آمریکا در این‌باره به آسوشیتدپرس گفت: احتمال بروز چنین حادثه‌ای در آینده وجود دارد.

این ژنرال آمریکایی که فرمانده ناوگانی است که ناو “نیمیتز” جزو آن است افزود: فعالیت‌های پهپاد ایرانی در منطقه خلیج فارس باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر بایرن به این نتیجه برسد که کشتی او در خطر است ابتدا باید از طریق پیام‌های رادیویی، به صدا در آوردن صدای هشدار، پرتاب منور و برخواستن یک هلی‌کوپتر و نزدیک شدن به شیء موردنظر پاسخ لازم را بدهد.

وی می‌گوید: در صورتی که انجام همه این اقدامات موثر واقع نشود و هنوز کشتی او در معرض خطر باشد، موظف است که پهپاد ایرانی را مورد هدف قرار دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس تا کنون کار به چنین نقطه‌ای نرسیده است، اما اکنون پهپادهای ایرانی یک تهدید جدی برای ناوهای آمریکایی محسوب می‌شوند.

بایرن مدعی شد: ایرانی‌ها برخی مواقع قوانین را رعایت نمی‌کنند، یک سری قوانین و استانداردهای بین‌المللی وجود دارد که به نظر می‌رسد ایران قصد ندارد آنها را انجام دهد.

بنا بر ادعاهای وی، پهپادهای ایرانی تقریبا همه روزه بر فراز ناوگان هواپیمابر آمریکایی پرواز می‌کنند.

هم اکنون کارشناسان پنتاگون در حال بررسی راه‌های مختلف مقابله و دفع خطرات پهپادهای ایرانی هستند.

بایرن مدعی است که حتی اگر قصد پهپادهای ایرانی تنها اذیت و آزار باشد، زمانی که جنگجوهای‌ F – 18 در حال برخاستن هستند، می‌توانند باعث ایجاد حادثه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید