برای پیشگیری از پوسیدگی دندان چه کنیم؟

    کد خبر :90715

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران با اشاره به شایع‌ترین مشکلات دندانپزشکی کودکان گفت: روش PRR جهت درمان پوسیدگی‌های کودکان تأثیر بسیاری در پیشگیری از پوسیدگی‌های بعدی دندان دارد.

مهرداد آقاجوهری در کنگره دندانپزشکی نقش جهان در ارتباط با موضوع مشکلات دندانپزشکی کودکان اظهار داشت: شایع‌ترین مشکلات دندانپزشکی کودکان به ترتیب پوسیدگی‌های دندانی، کمبود فضا جهت رویش مناسب دندان‌ها و مشکلات فکی هستند.

وی افزود: در این بین پوسیدگی‌ها بیشتر و مهم‌تر هستند؛ پوسیدگی دندان‌های D و E و دندان شش سالگی از جمله شایع‌ترین مشکلات دندانی کودکان بوده که تشخیص زود هنگام و درمان سریع آنها نقش به سزایی در پیشگیری از مشکلات بعدی دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران با اشاره به اینکه یکی از بهترین روش‌ها جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها، روش PRR است، گفت: این روش بسیار آسان، سریع، کم‌هزینه و مؤثر است.

آقاجوهری خاطر نشان کرد: روش PRR در طیف درمانی جهت درمان پوسیدگی‌های کودکان در نظر گرفته می‌شوند و جزء مراحل اولیه بوده که تأثیر بسیار زیادی در پیشگیری از پوسیدگی‌های بعدی دندان دارد.

وی تصریح کرد: تمام کودکانی که در دوره Mixed dentition (حضور همزمان دندان‌های مولار شیری و اولین دندان دائمی در دهان) قرار دارند یعنی محدوده سنی 4 تا 6 سالگی می‌توانند از این روش استفاده کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران ادامه داد: برای بیمارانی که بهداشت نسبتاً مناسب دارند و دندان‌ها فاقد پوسیدگی شدید و پیشرفته هستند، PRR گزینه بسیار مناسبی است.

آقاجوهری با بیان اینکه در این روش حتی می‌توان بدون بی‌حسی شیارهای عمیق را که بسیار مستعد پوسیدگی هستند با هدف جلوگیری از بروز پوسیدگی‌های شدیدتر با مواد کامپوزیتی ترمیم کرد، گفت: معمولاً توصیه می‌شود مراجعات 6 تا 9 ماه یک بار به دنداپزشک صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: گاهی پوسیدگی‌هایی ایجاد شده‌اند که دندانپزشک را مجبور به تراش بیشتر و عمیق‌تر می‌کند که البته باز هم در این مرحله نوع پیشگیری مستتر هست.

وی در پایان گفت: اولین کنگره دندانپزشکی نقش جهان تا 3 شهریور در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است و تلاش شده عناوین سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها کاربردی، به روز و همسو با نیازهای دندانپزشکان و مخاطبان اصلی کنگره‌ها و همایش‌ها یعنی بیماران باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید