آخرین شاهکار فِراری معرفی شد

    کد خبر :90657

پورتوفینو (Portofino) خودروی جدید ۸ سیلندر فراری است که به لطف ترکیب بی نظیر در طراحی اسپرت و سواری راحت، با هدف دستیابی به برترین محصول در کلاس خود، عرضه می‌شود.

فراری برای اشاره به یکی از زیباترین شهر‌های ایتالیا، نام اختصاصی پورتوفینو را برای این کروک جذاب انتخاب کرده است. شهر پورتوفینو، به داشتن بندرگاه‌های زیبا شهرت دارد و نام این شهر در طول سالیان زیاد، به‌طور بین‌المللی با زیبایی، هیجان و لوکس بودن عجین شده است. رنگ این خودرو نیز به‌طور اختصاصی به این شهر اشاره دارد و قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) نامیده می‌شود.

شاسی سبک‌تر، پیشرانه‌ی قدرتمندتر

فراری پورتوفینو با ۶۰۰ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه، قدرتمند‌ترین خودروی کروکی فراری است که سقف تاشوی سخت، صندوق عقب بزرگ و فضای جادار جلو و عقب خودرو را با هم ترکیب کرده است. پورتوفینو در مقایسه با مدل کالیفرنیا T، به شدت در شاسی وزن کم کرده است. به لطف فناوری‌های جدید، تمام شاسی و بدنه خودرو کاملا بازطراحی شده است که علاوه بر استحکام بیشتر، وزن بسیار کمتری نیز دارند.

پیشرانه

پیشرانه ۸ سیلندر توربوی فراری، که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به‌عنوان بهترین پیشرانه انتخاب شده است، حالا ۴۰ اسب بخار بیشتر از پیشرانه کالیفرنیا T قدرت دارد؛ این افزایش توانایی، به لطف به‌کارگیری تجهیزات جدید و بهینه‌سازی نرم افزار مدیریت پیشرانه برای تنظیم دقیق موتور است. صدای زیبای پیشرانه ۸ سیلندر فراری نیز ارتقاء یافته است و حالا با باز بودن سقف بهتر از همیشه می‌توان آن را ستایش کرد.

این پیشرانه ۸ سیلندر، بهبود خود را مدیون پیستون‌ها، شاتون‌ها و سیستم جدید مکش است. طرح سیستم اگزوز نیز کاملا تغییر کرده است. هِدِر اگزوز یک تکه‌ی جدید، اتلاف انرژی کمتری دارد و نقش مهمی در حساسیت پدال گاز و تأخیر توربو، بازی می‌کند. این موارد، همراه با سیستم مدیریت بوست متغیر که گشتاور مناسب را برای هر دنده در اختیار قرار می‌دهد، باعث می‌شود پورتوفینو در هر دنده‎ای بالاترین شتاب و کمترین مصرف سوخت را داشته باشد.

دینامیک خودرو

دینامیک پورتوفینو کاملا از نو طراحی شده است و از فناوری‌های جدید بهره می‌برد. برای اولین بار در این کلاس از خودروهای فراری، نسل سوم دیفرانسیل برقی (E-Diff3) با سیستم F1-Trac ترکیب شده که چسبندگی مکانیکی و کنترل خودرو را ارتقاء بخشیده است. همچنین فراری پورتوفینو اولین جی‌تی در کلاس خود است که از فرمان برقی (EPS) استفاده می‌کند. این کار به مهندسان فراری اجازه داده است نسبت فرمان‌دهی را تا ۷ درصد کاهش دهند که نتیجه آن، فرمان‌دهی بهتر و پایدارتر است. سیستم ضربه‌گیر مغناطیسی (SCM-E) با فناوری فنربندی دوبل همراه شده است که تکان‌های خودرو را کاهش می‌دهد و همزمان ضربه‌های ناشی از جاده را بهتر جذب می‌کند. نتیجه تمام این سیستم‌ها، سواری پویاتر و راحت تر است.

طراحی و آیرودینامیک

پورتوفینو دارای استایل خشن و طرح فست‌بک است که شفافیت نیمرخ خودرو و کاراکتر اسپرت آن را با زیبایی دینامیسم پیوند می‌زند.همکاری نزدیک بین دپارتمان آیرودینامیک و بخش طراحی فراری، باعث طراحی بدنه‌ی زیبا و آیرودینامیک کارآمد شده است. در جلو خودرو، طرح جلوپنجره‌ی بزرگ را که به زیبایی تا اطراف بدنه کشیده شده و از بالا به چراغ‌های LED خاتمه یافته است، شاهد هستیم. در بخش خارجی چراغ‌های جلو، یک ورودی هوا که به چرخ‌های جلو و سپس به شیار جناحی بدنه ختم می‌شود، کار گذاشته شده است تا مقاومت هوا را کاهش دهد.چراغ‌های عقب نیز اصول اسپرت بودن را رعایت کرده‌اند و بیشتر از مدل‌های قبل، از هم دور شده‌اند. این طراحی باعث شده است باله عقب، بدظاهر نباشد.

سواری راحت

برای تضمین جذابیت در فضای داخلی، چندین مورد از جمله نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، سیستم تهویه هوای جدید، فرمان مدرن، صندلی‌های برقی با تنظیمات ۱۸ حالته و طراحی بهتر و جادارتر فضای عقب، به کار رفته است. بادگیر جدید نیز در زمان پایین بودن سقف، ۳۰ درصد جریان هوا و صدای داخل را کاهش داده است.

فراری پورتوفینو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید