اختراع جدید فورد برای خودروهای خودران

    کد خبر :90637

با ورود خودروهای خودران به بازار و فراگیر شدن آن‌ها، ممکن است زمانی فرا برسد که، فرمان و پدال‌های خودرو جزء آپشن‌های خرید باشد. به نظر می‌رسد فورد با ثبت ایده‌ی فرمان و پدال‌های جدا شونده برای خودروهای خودران، این موضوع را برای آینده‌ی بازار، در نظر گرفته است. فورد می‌گوید که در این سیستم، بر اساس درخواست مشتری، به راحتی می‌توان به خودرو فرمان اضافه کرد.

در این سیستم، محلِ نصب فرمان و پدال‌ها در خودرو تعبیه می‌شود و تا وقتی که فرمان و پدال بر خودرو متصل نباشند، محل نصب، با پوشش محافظ پوشانده می‌شود. به منظور تامین ایمنی، ۲ کیسه‌ی هوا در جلوی خودرو کار گذاشته می‌شود؛ یک کیسه‌ی هوا در فرمان، و یکی در داشبورد. همچنین یک حسگر برای تشخیص نصب بودن فرمان در خودرو تعبیه می‌شود، تا در صورت تصادف کیسه‌ی هوا را فعال کند.

فورد می‌گوید که این فرمان جداشونده را می‌توان با یک محور، بطور فیزیکی به چرخ‌ها متصل کرد؛ از فناوری فرمان سیمی نیز می‌توان استفاده کرد که احتمالا پیاده‌سازی آن راحت‌تر است. البته این فناوری هنوز مشکلاتی دارد که شاید در آینده برطرف شوند ولی سیستمی که در حال حاضر، اینفینیتی ارائه می‌کند، حالت مجازی دارد و بازخورد فرمان را منتقل نمی‌کند.

فورد قصد دارد تا پدال‌های گاز و ترمز را با چفت و بست فنری در جای خود قرار دهد. پدال‌ها را نیز می‌توان بصورت برقی کنترل کرد؛ بر اساس طرح فورد، برای شبیه سازی مقاومت پدال ترمز و نیروی بازگرداننده، از یک محرک برقی که بطور نرم افزاری برنامه‌ریزی شده است، استفاده می‌شود

فورد این طرح را در ۱۶ بمهن ۱۳۹۴ به ثبت رسانده است که، اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا، در مردادماه ۱۳۹۶ آن را منتشر کرده است. تا زمانی که خودورهای خودران، بطور فراگیر در اختیار مشتریان قرار نگرفته‌اند، از این سیستم استفاده‌ نخواهد شد. البته، شاید فورد از این ابتکار برای توسعه یک خودروی خودران انحصاری استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید