نهمین شماره هفته نامه شهرزاد منتشر شد

    کد خبر :90628

نهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد امروز دوم شهریورماه در ۳۰ صفحه منتشر شد.

نهمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حمیدرضا جلائی پور درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفت‌وگو با علیرضا علویان (صداگذار)، شهرزاد از نگاه ۱۰ چهره پرداز سینما، نقد محمود گبرلو، بازتاب فضای مجازی، بررسی طبقات اجتماعی شهرزاد، نظر عکاسان خبری رسانه ها، عکس‌نوشته‌هایی از قسمت نهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود.

در یادداشت دکتر حمیدرضا جلائی پور استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:

سریال شهرزاد، «مسئلۀ امروز» ماست

حسن فتحی هنرمند نافذی است. می‌دانید چرا؟ چون یک هنرمند است که می‌خواهد در کنار مردم باشد. در کشور ما هنرمندانی که در کنار مردم می‌ایستند کار سختی است. چون باید یک موضوع را به گونه‌ای بپرورانند که از یک طرف ارزشهای عام و مردمی را مورد توجه قرار دهند و از طرفی هم باید جوری پیش بروند که حکومت هم با آن مشکل اساسی پیدا نکند.

دیگر اینکه آقای فتحی از این حیث هنرمند جالبی است که در سریال شهرزاد با ظرافت توانسته بود «مسئلۀ امروز» ما را از زبان قصه دیروز بیان کند. چنین کاری واقعاً دشوار است و فتحی به خوبی از عهدۀ آن برمی‌آید.

باز فتحی می‌خواهد کنار مردم بایستد ولی نمی‌خواهد مردم‌فریب و مردم‌انگیز باشد. او می‌خواهد روشنگر باشد ولی این روشنگری را در زندگی مردم و با نشان دادن زندگی اقشار گوناگون جامعه، انجام می‌دهد. از حیث مردمی بودن و در کنار مردم ایستادن، مدل هنرمندی حسن فتحی همانند مدل کار اصغر فرهادی و کارگردان ابد و یک روز است.

او حرف باارزش و غیر حکومتی را در یک اثر هنری طراز اول بیان کرده و از طرف دیگر اثرش مورد توجه عامه مردم هم قرار گرفته است. من به خانه‌ای رفته بودم که به اهالی آن خانه اصلاً نمی‌خورد که بینندۀ سریال طراز اولی مثل شهرزاد باشند؛ ولی با تعجب دیدم که آن‌ها، با اینکه به اصطلاح جزو اقشار فرهیختۀ جامعه نبودند، در حال تماشای سریال شهرزادند و هر هفته با جدیت آن را دنبال می‌کنند- این به نظر موفقیت بزرگی است. در بین آثار قبلی آقای فتحی هم، شب دهم و مدار صفر درجه کارهای خوبی بودند. بخصوص شب دهم هم مورد توجه مردم و هم نخبگان قرار گرفت . اما شهرزاد مساله امروز مردم ماست.

هفته نامه مجازی شهرزاد از طریق سایت و کانال رسمی این سریال قابل دانلود است.

قسمت دهم شهرزاد دوشنبه 6 شهریورماه عرضه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید