مشکلات مردم را سیاسی می‌کنند چون “بی‌تدبیر” هستند/ به چه حقی قراردادها را امنیتی کرده‌اید؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من در دفاع از حقوق مردم به عرصه آمده‌ام و به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم  رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجد جامع ایلام، با تقدیر از استقبال با شکوه مردم این شهر، گفت: بنده به عنوان طلبه همواره سعی کرده‌ام در بین مردم و برای مردم باشم.

وی افزود: من برای مردم، به هیچ عنوان به تهمت‌ها، تخریب‌ها و شایعات توجهی نخواهم کرد. من در دفاع از حقوق مردم به عرصه آمده‌ام  و به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی تعیین سرنوشت کشور با رای مردم را از برکات انقلاب دانست و گفت: مردم با توجه به تصمیمی که در گذشته گرفته‌اند، می‌خواهند مجدد تصمیم بگیرند، اگر تصمیم قبلی خود را اثربخش نبینند، حتما تصمیم دیگری خواهند گرفت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: از من سوال شد که اساس کار شما چیست؟ گفتم اساس کار من این است که مردم ما عاقل هستند و براساس عقل تصمیم می‌گیرند و رای می‌دهند؛ وضعیت موجود در استان ایلام برای همه روشن است و نیاز نیست که ما بخواهیم نگاه جناحی و حزبی داشته باشیم؛ وضعیت کنونی در ایلام برای مردم بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریخاطر نشان کرد: آیا وضع موجود در استان ایلام در شان مردم این کشور است؟ آقایان هرچه به من گفتند من گذشتم چون کسی نیستم اما آقایان به مردم توهین کردند  به امام رضا توهین کردند و من چه جایگاهی دارم که از توهین به مردم و امام رضا عبور کنم؟ آقایان به جای توهین بیاییند بنشیند و پاسخ دهند چرا در استان ایلام که ظرفیت عظیمی دارد، وضعیت بیکاری باید چنین باشد؟

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه نفت و گاز، اظهارداشت: 330 هزار بشکه نفت، 8 میلیون متر مکعبت گاز در در این استان است. مگر قانون صراحت ندارند که 2 درصد باید خرج همان منطقه شود چرا به همین قانون عمل نشده است؟ اگر سرمایه گذاری در نفت و گاز پتروشیمی شود آیا وضعیت بیکاری همین می‌شود؟  چرا وضع را برای دختر و پسرهای این کشور را سخت می‌کنند که آنها خود را در بن بست ببینید و دست به نابودی خودشان بزنند؟

وی ادامه داد: در همین سیل اخیر ایلام، قرار شد به مردم خسارت بدهید چرا ندادید؟ چرا بحث را پراکنده می‌کنید و می‌خواهید زمین بازی را عوض کنید؟ چرا جواب مردم را نمی‌دهید چرا نمی‌گویید چه کاری برای مردم سیل زده ایلام نکردید؟

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه 150 هزار نفر از مردم ایلام تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند، گفت: اگر واقعا در کشور پول و سرمایه نیست صریح به مردم بگویید تا بدانیم؟ ما یقین دارم ما سرمایه‌های زیادی داریم اما شما نمی‌توانید مدیریت کنید؟ بحث من سفره مردم و جیب مردم است. چرا جوان‌های بیکارما که خجلت زده بودند امروز نه تنها کاری برایشان نکردید بلکه پدرشان هم بیکار شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از سیاسی کردن مشکلات اقتصادی مردم، عنوان کرد: مشکلات مردم را سیاسی می‌کنند چون ضعف مدیریت اجرایی دارند، چون بی تدبیر هستند و پاسخی برای گفتن به مردم ندارند.

وی ادامه داد: شأن مردم ما این نیست که روز به روز بیش از پیش زیر چتر حمایتی کمیته امداد باشند.خانواده‌های ما النگو، گوشواره  فرش زیرپا را فروختند تا صاحب خانه شوند اما آقایان در پاسخ به مردم می‌گویند مسکن مهر مزخرف است. خب چرا الان که وقت انتخابات است می‌گوید تا یک سال دیگر مسکن مهر را تحویل می‌دهیم؟ اگر می‌توانستید چرا در این چهار سال مردم را سرگردان کردید؟

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اگر در دنیا یک منطقه گردشگری مثل ایلام داشته باشند آنجا را به قطب گردشگری تبدیل می‌کنند. اما متاسفانه اینجا به محل بیکاری تبدیل شده است. بحث من انتخاباتی نیست کار من در آستان قدس بهترین افتخار دنیاست. من اشک مادری را دیده‌ام که به من گفت 4 پسر بیکار دارم فقط به یکی از آنها شغل دهید تا بتوانیم زندگی کنیم بحث من سفره و معیشت مردم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بحث فساد، اظهارداشت: مردم خسته شده‌اند از اخبارهای فساد؛ فساد فراجناحی است  و ربطی به جناح خاص ندارند باید منافذ امضاهای طلایی را بست تا امکان بروز فساد پیش نیایید.

وی افزود:  آقایان اقتصاد را هم محرمانه کردند. خُب اگر امنیتی بود حق می‌دادیم اما به چه حقی قراردادها را امنیتی کرده‌اید؟ به چه حقی تسهیلات تولید را به دلالان می‌دهید تا راست راست در خیابان راه بروند و پولشان روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ایجاد اشتغال میلیونی با همین ظرفیت داخلی امکان پذیر است، تاکید کرد:آقایان به جای اینکه پاسخ دهند چرا به قانون عمل نکرده‌اند مدام می‌گویند نمی‌شود و نمی‌توانیم. شما اگر نمی‌توانید مردم می‌توانند این مردم همان مردمی هستند که جنگ را اداره کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من از زندگی جوانان، معیشت مردم و موانع ازدواج جوانان حرف می‌زنم آقایان پاسخ سیاسی می‌دهند.حرف من این است فقط از یک نفری که از شما تسهیلات گرفته بخواهید تسهیلات را پس بدهد تا همه جوان‌هایی که درصف وام ازداج هستند، وامشان را بگیرند.

وی خطاب به مسئولان دولتی گفت: از اتاق‌های شیشه‌ای خارج شوید  زندگی مردم را ببیند؛ ببنید که کارگاه‌ها و مراکز تولیدی تعطیل شده و جوانان بیکار هستند. باید مردم را به حساب بیاورید  به آنها نقش بدهید  چون شرایطی که شما درست کرده‌اید شایسته مردم نیست. در دنیا صاحب افتخار و قدرت هستیم اما مردم ما در خوزستان نمی‌توانند زندگی کنند چون شما نمی‌توانید مدیریت کنید. مشکل از کمبود منابع است یا ضعف مدیریت؟ مشکل کم آبی است یا ضعف مدیریت آب؟

حجت الاسلام رئیسی گفت: در مشهد، می‌خواستند درختان را قطع کنند و پل بسازند گفتم هیچ کس چنین حقی ندارند. ما حق نداریم به بهانه درآمد و اقتصاد، هوا را از مردم بگیریم و درختان را قطع کنیم. باید محیط زیست را جدی بگیریم و بدانیم محیط زیست را می‌توان به درستی با مسائل اقتصادی گره زد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برخی نوشته‌ها  و مقالات و رسانه‌های خود همین آقایان در گذشته را ببنید، می‌گفتند دوران انشاء تمام شده وقت عمل است خب حالا چهار سال گذشت بگویید چه کار کردید؟ مگر نگفتید نمی‌خواهیم ایران بازار کالای چین باشد چرا در دولت شما واردات کالای چینی 2 برابر شد؟

وی ادامه داد: حق شهروندی یعنی جوانی که حق کار دارد اما بیکار است؟ حق شهروندی یعنی اقدام و عمل. ما به کمک مردم دوران حرف را کنار زده و اقدام عمل را آغاز خواهیم کرد. این قفل با حضور مردم باز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید