پرواز در «آسمان بهشت» با یک عمل ساده

    کد خبر :90366

گاهی خداوند با یک عمل ساده چنان درجه‌ای به انسان‌ها می‌بخشد که باورش در گروی فهم رحمت و فضل خداست.

مساجد به عنوان مهم‌ترین مراکز دینی ـ فرهنگی جهان اسلام شناخته می‌شوند که از همان ابتدای صدر اسلام مورد توجه خداوند در قرآن و نیز پیامبر(ص) و بعد از آن اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفت. اهمیت این امکان مقدس به حدی بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) جلساتش دینی، فرهنگی، علمی، سیاسی و حتی نظامی مسلمانان را در آن شکل می‌داد.

از سوی دیگر وجه برتری مساجد نسبت به سایر اماکن در تأثیرات معنوی فراوان آن نهفته که خداوند متعال این تأثیرات را قرار داده است تا جایی که هر کس در محیط مسجد قرار می‌گیرد، اذعان دارد که حس بسیار خوبی به او دست می‌دهد که در سایر جاها این حس وجود ندارد. اما برخی از وجوه معنوی مساجد در روایات پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) وجود دارد که توجه به آن‌ها هر مؤمنی را ترغیب می‌کند بیشتر در این مکان‌ها حضور داشته باشد.

به عنوان نمونه پیامبر(ص) در وصیتی که ابوذر(ع) داشتند، فرمود: «اى ابا ذر، همانا خداى تعالى تا زمانى که در مسجد هستی، به تو به هر نفس که مى‏‌کشى درجه‌‏اى در بهشت مى‏‌بخشد و فرشتگان بر تو درود مى‌‏فرستند و به هر نفس که مى‌‏کشى ده حسنه می‌دهد و 10 گناه نابود مى‏‌شود.» (وسایل‌الشیعه، ج4، ص114)

متن روایت:
«یَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى یُعْطِیکَ مَا دُمْتَ جَالِساً فِی الْمَسْجِدِ بِکُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّسْتَ دَرَجَةً فِی الْجَنَّةِ وَ تُصَلِّی عَلَیْکَ الْمَلَائِکَةُ وَ تُکْتَبُ لَکَ بِکُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّسْتَ فِیهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ وَ تُمْحَى عَنْکَ عَشْرُ سَیِّئَات‏»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید