داعش مسئولیت حمله انتحاری امروز کابل را به عهده گرفت

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۴۰

افراد وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری امروز به خودروی نظامیان خارجی در شهر کابل را به عهده گرفت.

پس از حمله انتحاری صبح امروز به کاروان خودروهای نظامی نیروهای خارجی در کابل در نزدیکی سفارت آمریکا که 8 کشته و 25 زخمی بجا گذاشت، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در حالی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است که نیروهای آمریکایی با استفاده از مادربمب‌ پناهگاه‌های تروریستی این گروه در شرق افغانستان را هدف قرار داد.

اما ظاهرا با وجود عملیات مشترک نیروهای ویژه آمریکایی علیه داعش، افراد وابسته به این گروه تروریستی فعال‌تر از گذشته خود را نشان داده است.

از سوی دیگر، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که سروان «سالوین» مسئول مطبوعاتی نیروهای آمریکایی در افغانستان زخمی شدن سه سرباز آمریکایی را تائید کرده است.

چندی قبل حمله گروره تروریستی افراد وابسته به داعش به بیمارستان نظامی «سردارداودخان» در کابل دست‌کم 150 کشته و زخمی برجا گذاشت.

با این حال پس از حملات به تظاهرات مردمی «جنبش روشنایی»، «مدرسه امام محمد باقر علیه السلام» و بیمارستان «سردارداودخان» این چهارمین حمله مرگبار این گروه در شهر کابل محسوب می‌شود.

این حمله در حالی رخ داده است که دو روز قبل سفارت آمریکا در بیانیه‌ای به منظور هشدار به شهروندان آمریکایی در افغانستان از احتمال حملات انتحاری به تاسیسات نظامی و مهمانخانه‌های خارجی در شهر کابل خبر داده بود.

پیش از این برخی کارشناسان، از همکاری آمریکا با افراد وابسته به داعش در افغانستان خبر داده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید