سیاستمداران بلند پایه آلمانی در لیست ترور افسر ارتش آلمان

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۷

اخیرا یک افسر جوان ارتش آلمان به اتهام برنامه ریزی برای حملات تروریستی دستگیر شده که بر اساس اطلاعات پلیس فدرال جنایی آلمان نام وزیر دادگستری، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس پارلمان آلمان در لیست اهداف ترور وی قرار داشته است.

چندی پیش یک افسر جون ارتش آلمان به نام “فرانکو آ” به اتهام برنامه ریزی برای حمله تروریستی دستگیر شد. وی تلاش کرده بوده تا هویت دوگانه سوری−آلمانی برای خود دست و پا کند که این مسئله جنجال های زیادی را در آلمان به پا کرده و رسوایی بزرگی را برای ارتش آلمان رقم زد.

وزیر دفاع آلمان  جنجال ها بر سر ماجرای این افسر دستگیر شده را شاهد دیگری بر رهبری ضعیف در نیروهای نظامی آلمانی  دانسته است.

فون در لاین دلیل افشای دیر هنگام قصد” فرانکو آ ” را بد فهمی روحیه جمعی می داند و به گفته وی باورهای راست افراطی این افسر برای مقام های مافوق او روشن بوده است. وی همچنین گفت که مقام های مافوق این سرباز به مسئولیت خود عمل نکرده و مواضع او را به دلیل کج فهمی از روحیه جمعی بی اهمیت نشان دادند

ین افسر 28 ساله ارتش آلمان در آخرین روزهای ماه ژانویه سال جاری یک سلاح کالیبر 65/ 7 میلی‌متری را در یکی از دستشویی‌های فرودگاه شهر شواخت در حومه وین پنهان کرده بود. او چند روز بعد، در اوایل ماه فوریه، زمانی که به قصد برداشتن آن سلاح مجددا به فرودگاه رفته بوده، به دام پلیس اتریش افتاده است.

“فرانکو آ.” در ژانویه سال 2016 با هویت جعلی یک پناهجوی سوری تقاضای پناهندگی کرده است.

وزیر دفاع آلمان به دلیل این رسوایی در ارتش سفر امروز خود به آمریکا را لغو کرده است.

دادستانی کل فدرال آلمان مسئولیت تحقیق درباره پرونده فرانکو آ را بر عهده گرفته است.

به نوشته روزنامه “هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، بر اساس تحقیقات انجام شده ظاهرا علاوه بر ِیوآخیم گاوک، رئیس جمهور سابق آلمان و هایکو ماس، وزیر دادگستری این کشور، کلایدیا رات، معاون پارلمان آلمان از حزب سبز نیز در لیست ترور این افسر ارتش آلمان قرار داشتند.

کلایدیا رات این مسئله را تایید کرد که اداره فدرال پلیس جنایی آلمان روز سه شنبه وی را در جریان این امر قرار داد. بر این اساس ظاهرا مدارکی در یک تقویم جیبی فرانکو آ وجود داشته که نشان می دهد وی قصد ترور کلایدیا رات را نیز داشته است.

“مارتین شولتز”، نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان  اعلام کرده است که وزیر دفاع آلمان باید رسوایی اخیر را به صراحت روشن کند. اما خانم فون در لاین به جای آن سربازان خود را در این شرایط تنها می گذارد.

راینر آرنولد از سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات نیز خواستار عذرخواهی وزیر دفاع آلمان به دلیل اظهارات اخیرش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید