۱۴۹۹ نفر از کارگران پلاسکو ۴ماه مقرری بیکاری گرفتند

    کد خبر :90258

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کاردرباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کارگران پلاسکو گفت: ۵۳۰ نفر از کارگران پلاسکو بیمه بودند که تا کنون هم از مزایای بیمه بیکاری بهره مند هستند اما ۱۴۹۹ نفر بیمه نبودند ولی به مدت ۴ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

کریم یاوری در گفت وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری کارگران پلاسکو گفت:530 نفر از بین کارگران پلاسکو به لحاظ قانونی شرایط احراز دریافت مقرری بیمه بیکاری را داشتند و مقرری آنها برقرار شده است و دریافت می کنند. حدود 1499 نفر غیر مشمول بودند. چه کارگر و چه کارفرما و چه صاحبان حرف غیر مشمول بودند.

وی با بیان اینکه 1499 نفر فاقد بیمه بودند افزود: مطابق مصوبه هئیت دولت مقرر شده که کارگران بدون بیمه پلاسکو مطابق مصوبه هیئت دولت 4ماه مقرری بیکاری بگیرند که این 1499 نفر تا 4ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت:کارگرانی که سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشتند و مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری می شدند، مطابق قانون از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شدند. تعدادی از کارگران پلاسکو کمتر از 6ماه سابقه کار داشتند اما مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6ماه بودند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، 3 درصد مبلغی است که دریافت می کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و … بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید