معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

مسئولان دستشان را از سر کودکی دانش‌آموزان بردارند

    کد خبر :90197

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با آزمون‌ها و تست‌های متعدد، فرصت پژوهش و خلاقیت را از دانش‌آموزان نگیریم و امیدوارم مسئولان دستشان را از سر کودکی دانش‌آموزان بردارند.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده امروز، 2 شهریورماه، در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره ملی جابربن حیان (بزرگترین رویداد علمی-پژوهشی دوره آموزش ابتدایی کشور) که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: اساس جشنواره جابربن‌حیان بر مبنای همکاری است و نباید به این شکل باشد که استان‌ها با یکدیگر رقابت کنند. جشنواره باید از این آفت مصون بماند.

وی با اشاره به اینکه «تجملی شدن، یکی دیگر از چالش‌های جشنواره جابربن‌حیان است»، گفت: به جای اینکه به کارهای اصیل دانش‌آموزان بهاء دهیم، صرفاً به سمت تولید کارهای تجملی می‌رویم. به‌جد باید از این موضوع برحذر باشیم. ساخته‌ دست کودکان هرچه ساده‌تر و اصیل‌تر باشد، ارزشمندتر است و باید قدر آن‌ها را بدانیم.

حکیم‌زاده با بیان اینکه «در مرحله کشوری ششمین دوره جشنواره جابربن‌حیان، 194 پروژه از 32 استان حضور دارند»، عنوان کرد: 47 درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده دختران و 53 درصد پسران هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جشنواره جابربن حیان در راستای آن چیزی است که قرآن ما را به آن دعوت کرده است و این جشنواره بنیان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه «جشنواره جابربن‌حیان نمادی از همکاری و همیاری و نه فقط رقابت فردی است»، یادآور شد: دانش‌آموزان در این جشنواره به صورت تیمی فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «ما کودکی‌هایمان را فراموش کرده‌ایم»، گفت: جشنواره جابربن‌حیان جایی است که بچه‌ها خلاقیت را تحربه می‌کنند. اوج خلاقیت در دوران کودکی است. امیدوار هستیم با تداوم این جشنواره فرصت برای زیستن دانش‌آموزان در فضای مدارس فراهم شود .

وی افزود: جشنواره جابربن‌حیان حرکت از حافظه‌پروری به سمت فعالیت و خلاقیت است و فعال کردن دانش‌آموزان و معلمان یکی دیگز از نقاط قوت جشنواره جابربن‌حیان است.

رأی بالا به وزیر آموزش و پرورش بی‌سابقه است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «کابینه دولت دوازدهم رأی بالایی از مجلس گرفته است»، گفت: این رأی اعتماد بالا به کابینه و رأی بالا به وزیر آموزش و پرورش بی‌سابقه است و در عین اینکه نشان‌دهنده اعتماد بالاست، نشانه‌ انتظار بالا هم هست. همه منتظر هستند ببینند وزرایی که با این اعتماد بالا سکان هدایت وازارت‌خانه‌ها را بر عهده گرفته‌اند، چه اقداماتی انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه زمان همدلی و همیاری است، ادامه داد: همان‌طور که مجلس همدلی و همیاری با دولت را نشان داد ما هم باید کمک کنیم، سود همیاری ما و موفقیت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان است.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به‌تنهایی کشوری کوچک است، 13 میلیون دانش‌آموز به همراه پدرها و مادرهایشان و همچنین یک میلیون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته جمعیتی بیش از 40 میلیون را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین 40 میلیون جمعیت مولد و پویای کشور زیر چتر آموزش و پرورش هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه دعا می‌کنیم که آموزش و پرورش روزبه‌روز خدمات بیشتری بدهد و فاصله بین مطالبات مردم و واقعیت نظام آموزشی رخت بربندد.

بنابراین گزارش، در این مراسم از سامانه کشوری جشنواره جابربن حیان و تمبر ششمین دوره جشنواره رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید